Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2022

ΚΟΪΝΤΙΛΙΑΝΕ, ΜΠΡΟΣΤΑΡΗ ΕΣΥ ΤΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΝΙΟΤΗΣ

 


MARTIALIS

 

ΚΟΪΝΤΙΛΙΑΝΕ, ΜΠΡΟΣΤΑΡΗ ΕΣΥ ΤΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΝΙΟΤΗΣ

 

Κοϊντιλιανέ, μπροστάρη ἐσὺ τῆς ἄγριας νιότης

καὶ τῆς ρωμαϊκῆς τηβέννου σέμνωμα, ἄσε

νὰ ζῶ μὲ πάθος τὴ ζωή μου, φτωχαδάκι

μέν, μὰ ὄχι γιὰ τὰ χρόνια μου ἄχρηστος. Καμία

βιασύνη ἐκ μέρους μου. Ὅποιος τὴν περιουσία

τὴν πατρική του ὀρέγεται νὰ τριπλασιάσει

καὶ τ᾽ ἄτριά του μὲ ἀνδριάντες νὰ φισκάρει

μπορεῖ ὡραιότατα μι᾽ ἀναβολὴ νὰ δώσει

στὴ ζωή του μπολικούτσικη. Χαρά μου ἐμένα

εἶναι ἕνα τζάκι νά ᾽χω καὶ μιὰ στέγη πάνω

ἀπ᾽ τὸ κεφάλι μου, ποὺ νὰ μπορεῖ νὰ διώχνει

τὸν μαῦρο τὸν καπνό· καὶ δῶσ᾽ μου ἕνα πηγάδι

καὶ χλόη καταπράσινη, δροσιὰ γιὰ νά ᾽χω.

Ἕνας οἰκιακὸς βοηθὸς μοῦ παραφτάνει,

καὶ μία σύζυγος ὀλίγον μορφωμένη.

Γλυκὰ ὄνειρα νὰ βλέπω ἐπιθυμῶ τὶς νύχτες,

τὶς μέρες νὰ περνῶ καλὰ χωρὶς καβγάδες.

 

2, 90

Μετάφραση: Γιῶργος Κεντρωτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου