Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022

ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΤΑΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ...

 


MARTIALIS

 

ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΤΑΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ...

 

Στενοχωριέται ὁ μαθητὴς ποὺ ἀφήνει τὴν καρυδιὰ καὶ τὰ καρύδια

νὰ πάει ποὺ τὸν φώναξε ὁ δάσκαλος στὸ σχολειό του πίσω·

στενοχωριέται και ὁ ζαράκιας ποὺ δὲν εἶχε διόλου ρέντα

καὶ στὸ κρυφὸ τὸ καπηλειὸ ὄντας σκνίπα, παρακαλεῖ ἱκετευτικὰ

τὸν ἀγορανόμο ποὺ τὸν τσάκωσε παράνομα νὰ παίζει.

Μεγάλες στενοχώριες!

Τὰ Σατουρνάλια ἐπῆραν τέλος,

μὰ ἐσύ, καλή μου Γάλλα, ἄχ, Γάλλα ἐσὺ καλή μου,

δωράκια φέτος δὲν μοῦ ἔστειλες —

οὔτ᾽ ἕνα τοσοδὰ δωράκι, ὅπως συνήθεια τό ᾽χες.

Δὲν πειράζει. Ἂς μείνει ἀπὸ δῶρα ὀρφανὸς

ὁ φετεινὸς Δεκέμβρης μου.

Τὸ ξέρεις, βέβαια, θαρρῶ, καλή μου,

πὼς ὅπου νά ᾽ναι φτάνουνε καὶ τὰ δικά σου Σατουρνάλια,

κοντεύουν τοῦ Μαρτίου οἱ καλένδες.

Τότε κι ἐγὼ ἐσένα, Γάλλα μου ἀκριβὴ καὶ γαλαντόμα,

τὸ δῶρο ποὺ μοῦ ἔκανες θὰ σ᾽ τὸ ἀνταποδώσω.

 

5, 84

 

Μετάφραση: Γιῶργος Κεντρωτής.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου