Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022

Η ΜΟΝΑΞΙΑ

 


PABLO NERUDA

 

Η ΜΟΝΑΞΙΑ

 

Αυτό που δεν συνέβη ήταν τόσο ξαφνικό,

που έμεινα εκεί για πάντα

χωρίς να ξέρω, χωρίς και να με ξέρουν,

σαν νά ’μουν κάτω από κάποια πολυθρόνα χωμένος,

σαν νά ’μουν στο σκοτάδι της νύχτας μέσα χαμένος,

και έτσι έγινα ό,τι δεν ήμουν,

και έτσι έμεινα για πάντα.

 

Έπειτα ρώτησα τους άλλους,

τις γυναίκες, τους άντρες,

εκείνοι  να μου πουν τί έκαναν με τόση βεβαιότητα

και πώς την είχαν μάθει τη ζωή.

Στην πραγματικότητα δεν απάντησαν·

να χορεύουν συνέχισαν και να ζουν.

 

Ό,τι δεν συνέβη σε κάποιον

είναι αυτό που καθορίζει τη σιωπή,

μα δεν θέλω να συνεχίσω να μιλάω,

γιατί είμαι εκεί και περιμένω:

σ’ εκείνη την περιοχή κι εκείνη την ημέρα

δεν ξέρω καν τί μου συνέβη,

αλλά εγώ δεν είμαι πλέον ο ίδιος.


Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου