Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΟΙ ΩΜΟΙ


 

GERARDO DIEGO

 

ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΟΙ ΩΜΟΙ

 

Των φιλοσόφων οι ώμοι αποτελούν το υδραγωγείο

απ’  όπου μάς έρχεται το αίμα που λαμβάνεται με όποιαν απόψυξη

συντελείται στις πιο ψηλές καρδιές

Όποτε εφαρμόζω τα σαγόνια μου στα διαλυμένα σαγόνια των αιώνων

όλα τα δέντρα μες στις φλέβες μου τρομάζουν από τα σειόμενα φτερά

και στα ταπεινωμένα μάγουλά μου έρχεται νταμπλάς

 

Κανείς δεν δικαιούται ν’ αλλάζει έναν κινηματογραφικό χειμώνα

μ’ ένα ζεύγος πιστολιών ενσωματωμένων σε αστέρια

ούτε να θεωρεί πως θα του επιστρέψει ο ουρανός τα λησμονημένα ραβδιά

και τα διασπαθισμένα επισκεπτήριά του

 

Αυτό που μπήκε κάποτε στον εντερικό σωλήνα του ερπετού

ποτέ δεν το έχει μετανιώσει ούτε πιάνει

να φτιάξει χαριτωμένο κόμβο στο πι’ όμορφο σημείο του δρόμου

 

Άσε με να περάσω το χέρι μου πάνω από τις τρυφερότατες λαγόνες τούτων εδώ των στίχων που γράφω

Έτσι κάτω από τα δάχτυλά μου τι τρυφερά που θα νιαουρίζει η αιωνιότητα.

 

Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου