Τετάρτη 30 Απριλίου 2008

ΤΩΝ ΘΡΗΝΩΝ Ο ΘΡΟΝΟΣ


FRANCISCO DE QUEVEDO


Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΘΩΝ


Μες στης ψυχης λεν το κελλί πως γαληνεύει η
κρυφή πληγή. Τί πλάνη! Διότι εκεί δαγκώνει
της ζωής το υπόλοιπο, και μες στις φλέβες γκώνει
απ’ το μεδούλι που ρουφάει, καθώς θεριεύει η

φωτιά που τήνε σκάβει. Υδρωπική, εκατέβη
και μού ήπιε ώς και τις στάχτες! Τίποτα δεν σώνει
το σώμα μου που σκέλεθρο θα μείνει ως μόνη
απόδειξη ότι ο έρωτας σε σακατεύει.

Φοβάμαι τους ανθρώπους και με σκιάζει η μέρα·
τους τρόμους μου λυγμοί έχουν μαύροι κατακλύσει,
που εγίναν θάλασσα κουφή. Εγώ στον αγέρα

με τη φωνή του τραγουδιού έχω ξαμολήσει
τους στεναγμούς μου, αλλά του πάθους η φοβέρα
των θρήνων θρόνο στην ψυχή μου, αχ, έχει στήσει.



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

9 σχόλια:

  1. ασφάκας διά χειρός Κατσαμπρόκου30 Απριλίου 2008 στις 12:47 π.μ.

    Μήπως θα ήταν καλύτερα - λέμε τώρα - να άρχιζε έτσι:

    Μες στης ψυχής λεν το κελλί πως γαληνεύει η/κρυφή πληγή.
    (En los claustros de l' alma la herida / yace callada;) ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ ασφάκας δια χειρός κατσαμπρόκου: Έγινε κιόλας! Σ' ευχαριστώ, Ασφάκα (δια χειρός Κατσαμπρόκου), διότι ιλετρέ-ξεϊλετρέ, από ποιητική σκίζεις! Θες έναν κεφτέ;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η μαμά έστειλε τον Ασφάκα για ύπνο.
    Ίσως δεχτεί τον κεφτέ σας αύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Μου ήπιε ως και τις στάχτες" -Γουστάρουμε!!!
    Κερνάμε μπίρα τον Ασφάκα (πάει τρέλα με τον κεφτέ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ κατσαμπρόκος: Χαιρετισμούς στην Αγλαία.

    @ lapsus digiti: Αρκεί να είναι βελγική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Γιώργος Κεντρωτής: Κοκκινούλα Murph's πίνουμε! Έχουμε αδυναμία στις Ιρλανδικές (βλ. μαυρούλα Guinness...)
    @Κατσαμπρόκος:Μεις προσφέρουμε μπίρα και κιοφτέ και συ πας για ύπνο;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ lapsus digiti: Και οι ιρλανδέζικες καλές είναι. Άλλη χάρη έχουν όμως οι μοναστηρίσιες των Βέλγων - νομίζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Κεντρωτής: Βαρελίσια Stella artois και ριζότο με μύδια!

    Τα σέβη μας στον σομελιέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ lapsus digiti: Και πάει με τον Κεβέδο μούρλια! Χαίρε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή