Δευτέρα 21 Απριλίου 2008

DIEGO EL CIGALA, BEBO VALDÉS: ΜΑΥΡΑ ΔΑΚΡΥΑ!


ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΟΙ DIEGO EL CIGALA & BEBO VALDÉS


MIGUEL MATAMOROS

LÁGRIMAS NEGRAS


Aunque tu
me has dejado en el abandono
aunque ya
se han muerto todas mis ilusiones.

En vez de despedirme
con Justo encono
en mis sueños te colmo
en mis sueños te colmo
de bendiciones.

Sufro la inmensa pena de tu extravio
lloro el dolor profundo
de tu partida
y lloro sin que sepas
que el llanto mio
tiene lagrimas negras
tiene lagrimas negras
como mi vida.

Tu me quieres dejar
yo no puedo vivir
contigo me voy mi negra
aunque me cueste el morir

Tu me quieres dejar
yo no quiero sufrir
contigo me voy mi santa
aunque me cueste el morir.



Στίχοι και μουσική: Miguel Matamoros.


*******************


ΜΑΥΡΑ ΔΑΚΡΥΑ


Μ’ έχεις, ναι,
μ’ έχεις πια κι εσύ εγκαταλείψει,
κι έχεις, ναι,
χώσει τα όνειρά μου στον τάφο.
Δεν σε
κατακρίνω καν με δίκαιη θλίψη
– στα όνειρά μου σε θυμάμαι,
στα όνειρά μου σε θυμάμαι
κι ευχές όλο σου γράφω.

Υποφέρω… πονώ
που ’χεις φύγει·
να με σκάβει νιώθω ένα νύχι
άγριο – τι νά ’βρει;…
Και κλαίω·
μα δεν ξέρεις πως θρήνος τυλίγει
με τα μαύρα μου δάκρυα
με τα μαύρα μου δάκρυα
τη ζωή μου τη μαύρη.

Να μ’ αφήσεις θες, να μην πονάω·
πώς θα γίνει εμείς μαζί οι δύο,
πές μου, νά ’μαστε – ρωτάω.
Να μ’ αφήσεις θες· να μην πονάω
θες, που μ’ άφησες πια μόνη μου
πίσω να σε καρτεράω.
Μόνη μου έχω μείνει, εγώ μόνη,
την ώρα της δύσης.


Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.
Από το βιβλίο: Γιώργος Κεντρωτής: «Με απ’ όλα μέσα», Τυπωθήτω, Αθήνα 2006, σελ. 94.



9 σχόλια:

  1. Μέγα το ερώτημα του Compay Segundo, στο ρεφραίν:
    "un jardinero de amor siembra una flor y se va, otro viene y la cultiva, ¿cual de los dos será?"
    Ενώ ο Diego El Cigala και στο cd αλλά και στις συναυλίες του μας "ταξιδεύει", γυρεύοντας την gitana του στον Guadalquivir:
    En el Guadalquivir mi gitana lavaba pañuelos de blanco y oro que yo te daba, que yo te daba.
    Agua del limonero, agua del limonero, si te acaricia la cara tienes que darme un beso.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ juanita la quejica: Στις διάφορες ερμηνείες του τραγουδιού αυτού έρχεται η Ανδαλουσία να συναντήσει την Κούβα.. Ιδιοφυές έργο του μεγάλου Ματαμόρος. Χαίρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "να με σκάβει νιώθω ένα νύχι άγριο -τι να ΄βρει?"

    είναι δραματικό

    μου αρέσει.πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ κόκκινη κίσσα: Όλο το τραγούδι είναι δραματικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εχεις δίκιο.βαθιά δραματικό....
    Ξεχώρισα αυτό το στίχο, ποιός ξέρει γιατί...

    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ κόκκινη κίσσα: Μα σε κάθε ποίημα και σε κάθε τραγούδι, που μας αρέσει, υπάρχει και Ο ΣΤΙΧΟΣ που προτιμάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Από πολύ πρόσφατη συναυλία του Diego στο México. Αντικατέστησε τελευταία στιγμή την Cesaria Evora, που λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας δεν θα μπορέσει να τραγουδήσει για αρκετό καιρό σε συναυλίες.
    http://www.youtube.com/watch?v=-cCzkq074O0&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή