Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021

ΔΙΑΒΟΛΑΚΙΑ

 



PABLO NERUDA

 

ΔΙΑΒΟΛΑΚΙΑ

 

Ἔχω δεῖ ἐγὼ πῶς προετοίμαζε

τὴν κατάστασή του ὁ καιροσκόπος,

τὸ ἄλλοθί του ὁ ἀριβίστας,

ἡ πλούσια πλεκτάνη τὰ δίχτυα της,

τὸν περίβολό του ὁ ποιητής.

Ἐγὼ ὅμως ἔπαιζα παιχνίδι καθαρὸ

στὸ φῶς τῆς κάθε μέρας.

 

Ἐργάτης ψαράς εἶμαι τοῦ λόγου μου στίχους

ψαρεύω ζωντανοὺς καὶ βρεγμένους

ποὺ σπαρταροῦν μὲς στὶς φλέβες μου.

Ποτέ μου δὲν ἔμαθα τίποτ᾽ ἄλλο

μήτε ξέρω νὰ μηχανορραφῶ στὰ ζητήματα

τῶν ἐπηρμένων ἐσωστρεφῶν τύπων

ἢ τῶν διεστραμμένων ίντριγκαδόρων,

καὶ οὔτε εἶναι ὑπὲρ τοῦ καλοῦ προπαγάνδα

αὐτὰ ποὺ λέω τώρα στὸ τραγούδι μου·

ἁπλῶς δὲν ἔμαθα ποτὲ νὰ τὰ κάνω

καὶ ζητάω ἀπ᾽ ὅλους σας συγγνώμη.

Ἀφῆστε με μόνο μου ἐμένα μὲ τὴ θάλασσα:

ἐγὼ γεννήθηκα γιὰ λίγα μόνο ψάρια.

 

Μετάφραση: Γιῶργος Κεντρωτής.

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου