Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

ΗΡΙΝΝΑ ΚΑΙ ΣΑΠΦΩ

 


RAINER MARIA RILKE

 

Η ΗΡΙΝΝΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΑΠΦΩ

 

Ω εσύ η άγρια, η ανήμερη, ω η εκηβόλος συ: σε ορίζω

ακόντιο δίπλα σε άλλα πράγματα απ’ το βιός σου.

Πλάι επλάγιαζα από τους δικούς μου. Ο συριγμός σου

μ’ επέταξε μακριά, και πού είμαι δεν γνωρίζω.

Κανείς δεν θα με φέρει πίσω εκεί, στο φως σου.

 

Υφαίνουν οι αδελφές μου, με θυμούνται μόνη,

από έμπιστα το σπίτι βήματα είν’ γεμάτο.

Στα πέρατα δοσμένη εγώ, πουλί μονάτο,

σαν ικεσία τρέμω που με αποτελειώνει,

γιατί η όμορφη θεά στων μύθων της ’δω κάτω

τη μέση φλέγεται, τον βίο μου βιώνει.

 

 



**************************

 

Η ΣΑΠΦΩ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΡΙΝΝΑ

 

Να φέρω θέλω πάνω σου αταξία, αν σε πιάσω·

να σε τινάξω θέλω, ράβδε τυλιγμένη.

Σαν νά ’μια ο θάνατος ποθώ να σε περάσω

και σαν τον τάφο να σε πάω αφιερωμένη

στο παν: σε αυτά τα πράγματα όλα εγώ να φτάσω.

 

Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου