Σάββατο 15 Μαρτίου 2008

ΛΟΡΚΑ - ΙΒΑΝΙΕΘ



ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο PACO IBAÑEZ


FEDERICO GARCIA LORCA


CANCIÓN DE JINETE


En la luna negra
de los bandoleros,
cantan las espuelas.

Caballito negro.
¿ Dónde llevas tu jinete muerto ?

...Las duras espuelas
del bandido inmóvil
que perdió las riendas.

Caballito frío.
¡ Qué perfume de flor de cuchillo !

En la luna negra
sangraba el costado
de Sierra Morena.

Caballito negro.
¿ Dónde llevas tu jinete muerto ?

La noche espolea
sus negros ijares
clavándose estrellas.

Caballito frió.
¡ Qué perfume de flor de cuchillo !

En la luna negra,
¡un grito! y el cuerno
largo de la hoguera.

Caballito negro.
¿ Dónde llevas tu jinete muerto ?



*************


ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΛΑΡΗ


Μέσα στη μαύρη νύχτα
–νύχτα γιομάτη μ’ άρματα–
σπιρούνια τραγουδάνε…

Μαύρο μου αλογάκι,
νεκρόν τον καβαλλάρη σου
πού τόνε σέρνεις τώρα;

… τα κοφτερά σπιρούνια
του κοντραμπαντιέρη
που δεν βαστάει χάμουρα.

Κρύο αλογάκι μου,
τι μόσχους κλει
η κάμα στο μαχαίρι!

Μέσα στη μαύρη νύχτα
αίματα τρέχουνε οι πλαγιές
όλες της Σιέρρα Μορένα.

Μαύρο μου αλογάκι,
νεκρόν τον καβαλλάρη σου
πού τόνε σέρνεις τώρα;

Σπιρουνίζει η νύχτα
τις μαύρες πληγές σου
και καρφώνει τ’ αστέρια.

Κρύο αλογάκι μου,
τι μόσχους κλει
η κάμα στο μαχαίρι!

Μέσα στη μαύρη νύχτα
μια φωνή… κι ο μακρινός
της φωτιάς αντίλαλος.

Μαύρο μου αλογάκι,
νεκρόν τον καβαλλάρη σου
πού τόνε σέρνεις τώρα;


Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.



2 σχόλια: