Κυριακή 9 Μαρτίου 2008

ΜΙΑ ΝΤΟΥΖΙΝΑ


ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ


ΔΩΔΕΚΑ ΜΑΝΤΟΛΙΝΑ


Θα πάρω δώδεκα παιδιά
δώδεκα παιδιά
δώδεκα μαντολίνα
να τα πληρώνω μάτια μου
μάτια μου
για σένα με το μήνα

Τα έξι κάθε πρωινό
να σε γλυκοξυπνάνε
και τ' άλλα κάθε δειλινό
από τη γη ώς τον ουρανό
σεργιάνι να σε πάνε

Θα σπάσω τους καθρέφτες σου
καθρέφτες σου
σαρανταδυό κομμάτια
να βλέπεις να χτενίζεσαι
χτενίζεσαι
μες στα δικά μου μάτια

Τ' αποχτενίδια θα κρατώ
που πέφτουν στην ποδιά σου
και θα τα κάνω αγάπη μου
μαλαματένιο φυλαχτό
να δέσω την καρδιά σου


Μουσική: Μίμης Πλέσσας.
Ερμηνεία: Γιάννης Πουλόπουλος.

Η στοχαστική κυρία της φωτογραφίας είναι η παλιά φίλη του ιστολογίου Lorena Forteza.

7 σχόλια:

  1. Συγγνώμη για την ερώτηση-δεν αντέχω να μην τη θέσω.

    Έχουν όλες οι φίλες του ιστολογίου κάτι κοινό (μιαν ασχήμια, εννοώ) ή μου φαίνεται;

    Στο προκείμενο. Έχετε την άποψη ότι ο Λευτέρης Παπαδόπουλος κατήντησε "δευτερότριτος ποιητής". Δεν ξέρω αν στην εκτίμηση αυτή περιλαμβάνετε και το σημερινό ποίημα. Η αξιολόγησή σας, πάντως, στα δικά μου μάτια, ταιριάζει και σε αυτό. Αν διαφωνείτε, θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μου καταδείξετε τον/τους στίχους που ξεχωρίζετε (αν υπάρχουν, και δεν είναι το όλον που συγκινεί).

    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ churchwarden: Για μένα οι φίλες του ιστολογίου είναι όλες κουκλάρες. Για εσάς -καθ' ομολογίαν σας- είναι άσχημες. Τουτ' αυτό ισχύει και για τους στίχους τραγουδιών του Λευτέρη Παπαδόπουλου: εσείς τους βρίσκετε άσχημους, εγώ τους θεωρώ (ως επί το πλείστον) σπουδαίους. Θέμα γούστου, και ως εκ τούτου non disputandum est. Το συγκεκριμένο τραγούδι, που ανάρτησα, είναι και ως όλον και κατά τα μέρη του υπέροχο. Ως προς τα ποιήματα, που έχει γράψει ο Παπαδόπουλος, και εν συγκρίσει προς τους στίχους κρίνω ότι είναι, ως ποιητής, "δευτερότριτος" - το έχω πει άλλωστε δημοσίως. Καλημέρα, πολύ-πολύ πρωινή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Γιώργος Κεντρωτής:

    Θα διαφωνήσουμε στο "περί γούστου ουδείς λόγος". Θα συμφωνήσουμε, ίσως, στο ότι το "όλες" είναι πιο σημαντικό από το "άσχημες" ή "κουκλάρες", όταν συνεκφέρονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα!
    Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα!!!
    Υ.Γ Αναφέρομαι, βεβαίως, στις κουκλάρες(χωρίς εισαγωγικά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ churchwarden, ΑΧΙ: Φίλτατοι, τί να πω; Τέλος πάντων, ό,τι είχα να πω το είπα. Γι' αυτό, άλλωστε, αποφεύγω να γράφω μεγάλες απαντήσεις ή μακρά σχόλια. Προτιμώ να βάζω ποιήματα και τραγούδια (που ΕΜΕΝΑ μου αρέσουν κατά κανόνα) και να τα αφήνω να μιλούν εκείνα. Το ίδιο ισχύει και για τη φωτοεικαστική συνοδεία τους. Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ante mwre me ton karagkiozh ton Papadopoulo. Me tetoio onoma, "poion ap'olous?" tha me rwthseis. E, ksereis...

    Kall.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Kall.: Αγαπητέ, συγχέεις το δημόσιο πρόσωπο με το έργο! Εγκληματικό! Ισχύει και στην περίπτωση του Λευτέρη Παπαδόπουλου.
    Εν πάση περιπτώσει ό,τι είχα να πω το είπα. Δεν θα ξαναλέω τα ίδια πράγματα - για ποιό λόγο άλλωστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή