Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020

ΤΕΤΟΙΑ ΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΓΑΥΡΟΡΑΤΜΕΡ...



ΤΕΤΟΙΑ ΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΓΑΥΡΟΡΑΤΜΕΡ...

"Μόλις είν' έτσι δυνατός ο Έρωτας και ο Χάρος". Κάπως έτσι δεν το 'πε ο κόντες; Κάπως έτσι το 'πε, περιγράφοντας έναν ήχο, και χώρεσε σ' έναν δεκαπεντασύλλαβο μέσα τα δύο μεγαθέματα της όλης ποίησης, δηλαδή της ποίησης κάθε γλώσσας, είδους και εποχής. Και ο μεν Χάρος ας πάει να κουρεύεται, διότι πληκτρολογώ από smartphone και δυσκολεύομαι πολύ. Με τον δε Έρωτα και τα ποιητικά του παράγωγα έχει και άλλοτε ασχοληθεί ο Γιώργος Κεντρωτής, μεταφράζοντας το πέμπτο βιβλίο της Παλατινής Ανθολογίας, γράφοντας ο ίδιος υπέροχα ερωτικά ποιήματα, και ξαναμεταφράζοντας... και ξαναγράφοντας... και "η εκδρομή αυτή δεν έχει τέλος". Κάπως έτσι δεν το 'πε ο Εμπειρίκος στον περίφημό του ορισμό της ποίησης; Κάπως έτσι το 'πε. Α κ ρ ι β ώ ς έτσι δεν έχει το πράγμα και με του Κεντρωτή την ακατάβλητη φιλοπονία; Α κ ρ ι β ώ ς έτσι έχει. Μήπως γι' αυτό -ή, μάλλον, κ α ι γι' αυτό- δεν τον πολεμούν κάτι περιτρίμματα της ψευδαριστεράς και της ψευδοδιανόησης, ίνα μή τι πειραϊκότερον είπω και ερυθριάσει το τσαρδί; Γι' αυτό τον πολεμούν.
Για 202 διαμάντια πρόκειται: άλλα πρωτότυπα, άλλα μεταφράσματα, άλλα σονέτα, άλλα φόρμας άλλης, άλλα ελευθερόστιχα, πλην όλα διαμάντια. Εγώ φωτογράφισα μόνο το διακοσιοστό τρίτο, το αγαπημένο μου. Αυτά, τέλος. Πάω για ψάρεμα. Όταν ξαναβρώ wifi, θα αναρτήσω τα πτώματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου