Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2007

ΠΩΛ ΕΛΥΑΡ: "Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ"


PAUL ELUARD


L’AMOUREUSE


Elle est debout sur mes paupières
Et ses cheveux sont dans les miens,
Elle a la forme de mes mains,
Elle a la couleur de mes yeux,
Elle s'engloutit dans mon ombre
Comme une pierre sur le ciel.

Elle a toujours les yeux ouverts
Et ne me laisse pas dormir.
Ses rêves en pleine lumière
Font s'évaporer les soleils
Me font rire, pleurer et rire,
Parler sans avoir rien à dire.


************


Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ


Στέκεται ορθή στα βλέφαρά μου επάνω·
Η κόμη της μες στη δικιά μου κόμη·
Κι ακόμη έχει το σχήμα των χεριών μου
Και των ματιών μου το χρώμα έχει·
Χωνεύεται καλά μέσα στον ίσκιο μου
Σάμπως λιθάρι στον ουρανό που εχάθη.

Τα μάτια της κρατεί πάντ’ ανοιχτά·
Ποτέ δεν μ’ έδωσε του ύπνου δώρο·
Τα όνειρά της κολυμπούν στο φως·
Σβήνουνε ήλιους και καπάκι ήλιους άλλους·
Με κάνουν και γελώ και κλαίω και γελώ
Και όλο μιλώ μιλώ και τίποτα δε λέω.



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.
Από το βιβλίο: ΠΩΛ ΕΛΥΑΡ, «Των αλγηδόνων πρωτεύουσα», μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής, ύψιλον / βιβλία, Αθήνα 2007, σελ. 57.

Έχει ξαναδημοσιευθεί στις 18.6.2007.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου