Πέμπτη 2 Μαΐου 2019

ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ ΟΝΕΙΔΟΣ



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ ΟΝΕΙΔΟΣ
(Σοφοκλής, «Ηλέκτρα», σττ. 1-22)

Η τιμωρία μιας ανόσιας αμαρτίας
με διάπραξη άλλης πιο ανόσιας έχει γίνει
ο τάφος που όλη τη ζωή μου καταπίνει
λες κι είμαι εγώ ο κατάρατος εγκληματίας.

Ομολογώ – ήμουν ο συλλήπτωρ της αιτίας
που εμόλυνε τον νου και που το χέρι εκίνει
στων εραστών τον φόνο, κι έχω τώρα μείνει
στο δάσος της Ιώς, που ερωτεύθηκεν ο Δίας,

να σκέφτομαι τί εγώ έχω στον φονιά διδάξει
και πώς στο δῶμα τὸ πολύφθορον να πράξει
των δύσμοιρων Πελοπιδών. Πόση, ω, η αμυαλιά μου!

Οὐκέτ’ ὀκνεῖν καιρός, ἀλλ’ ἔργων τώρα ἀκμή ἔστι
του φώναξα. Ηθικός είμαι αυτουργός, Ορέστη,
εγώ, που ξέχασα ποιά ήτανε η δουλειά μου.

  Αντί να δρω εγώ σαν σοφός παιδαγωγός σου,
  εξήπτα τον απαίσιο εγκληματία εντός σου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου