Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009

ΤΟ "ΕΔΩ"



ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ


ΧΤΙΣΤΕΣ


Έχετε δει αυτούς τους χτίστες από ένστιχτο
κι αυτούς τους άλλους από επάγγελμα
και τους τρίτους από εκδίκηση στο θάνατο
κι αυτούς από συνείδηση κι απόφαση;

ΚΙ αυτοί κι εκείνο πότε πότε σταματάνε,
σκουπίζουνε τ’ ασβεστωμένα χέρια τους στα παντελόνια τους,
σκουπίζουν τον ιδρώτα τους και κλαίνε.
Τα μάτια τους δεν τα σκουπίζουν.

Ωστόσο, κι έτσι, η λάσπη δένει καλύτερα.
Κι αυτό τραβάει πιο πέρα απ’ το σκοπό τους.
Γι’ αυτό το βράδυ, όλοι οι χτίστες ονειρεύονται
εκείνο το άγνωστο, το αόριστο «πιο πέρα»
και κάθε πρωί χτίζουν καλύτερα το «εδώ».



Από τη συλλογή ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ, ΣΕΙΡΑ ΠΡΩΤΗ (1957-1963).
Από το βιβλίο: Γιάνης Ρίτσος, «Ποιήματα», τόμος Θ΄, Κέδρος, Αθήνα 1989, σελ. 205.

2 σχόλια:

  1. "Ακούστε. Εγώ είμαι ο γκρεμιστής, γιατ' είμ' εγώ κι ο χτίστης,
    ο διαλεχτός της άρνησης
    κι ο ακριβογιός της πίστης.
    Και θέλει και το γκρέμισμα
    νού και καρδιά και χέρι.
    ....................

    Κι αν είμαι της νυχτιάς βλαστός,
    του χαλασμού πατέρας,
    πάντα κοιτάζω προς το φως
    το απόμακρο της μέρας.
    ....................

    Κάλλιο φυτρώστε αγριαγκαθιές,
    και κάλλιο ουρλιάστε, λύκοι,
    κάλλιο φουσκώστε, ποταμοί,
    και κάλλιο ανοίχτε, τάφοι,
    και, δυναμίτη, βρόντηξε
    και σιγοστάλαξε, αίμα,
    παρά σε πύργους άρχοντας
    και σε ναούς το Ψέμα.
    Των πρωτογέννητων καιρών
    η πλάση με τ' αγρίμια
    ξανάρχεται. Καλώς να ρθή.
    ΓΚΡΕΜΙΖΩ ΤΗΝ ΑΣΚΉΜΙΑ.



    -Ο Κωστής Παλαμάς
    στον Ίωνα Δραγούμη-


    καλησπερίζω σας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ quartier libre: Το έχω αναρτήσειο παλιότερα. Ευχαριστώ πολύ και χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή