Κυριακή 25 Ιουλίου 2021

ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

 


PABLO NERUDA

 

 

ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

 

Στην πατρίδα μου είναι ένα βουνό.

Στην πατρίδα μου είναι ένα ποτάμι.

 

Έλα μαζί μου.

 

Ανεβαίνει η νύχτα στο βουνό.

Κατεβαίνει η πείνα στο ποτάμι.

 

Έλα μαζί μου.

 

Ποιοι είναι αυτοί που υποφέρουν;

Δεν ξέρω, αλλά είναι δικοί μου.

 

Έλα μαζί μου.

 

Δεν ξέρω, αλλά με καλούν

και μου λένε: «Υποφέρουμε».

 

Έλα μαζί μου.

 

Και μου λένε: «Ο λαός σου,

ο δυστυχισμένος λαός σου,

ανάμεσα στο βουνό και στο ποτάμι,

λαός πεινασμένος, λαός πονεμένος,

δεν θέλει νά ’ναι στον αγώνα μόνος του 

σε περιμένει, εσένα περιμένει, φίλε».

 

Κι εσύ που αγαπάω,

μικρέ μου κόκκινε κόκκε

του σταριού, άκου για να ξέρεις:

σκληρός θα είναι ο αγώνας,

και ακόμα πιο σκληρή η ζωή,

μα θά ’ρθεις μαζί μου.

 

Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου