Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Ο ΝΟΤΟΣ




ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


Ο ΝΟΤΟΣ
QUESTIONE MERIDIONALE
ΠΟΥ ΘΑ ’ΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΓΚΡΑΜΣΙ

  Στη Φλωρεντία μια φίλη ρώτησα Ιταλίδα
ο Νότος πούθε αρχίζει. «Από τη Ρώμη κάτω
ο νότος», μού ’πε, «πέφτει – η Ρώμη μέσα! Νά το
το χώρισμα στο χάρτη...» Μού ’δειξε· δεν το είδα.
  Στη Ρώμη ρώτησα ξανά με την ελπίδα
να μάθω πού ακριβώς ο Νότος ξεκινά. «Το
λοιπόν», μου λέει ένας φίλος ιταλός, «στο πιάτο
τον έχεις, αν στην αουτοστράντα βγεις βολίδα
  για Νάπολη! Απ’ το βενζινάδικο και πέρα
τον Νότο θά ’βρεις. Τράβα!...» Βία Τολέδο· μέρα
ζεστή, γλυκιά· ρωτώ τυχαία, σα λανσελότος
  μοντέρνος, μία κυρία ευειδή αν τυχόν γνωρίζει
να με πληροφορήσει ο Νότος πούθε αρχίζει.
«Io sono il Sud!» μου λέει σεμνά: «Εγώ είμαι ο Νότος»

  Τη λέγανε Λουτσία, και –ναι– είταν τέλειο
  το πρότυπο της γυναικός. Και έως ότου
  τί γίνεται εδώ ιδώ, μ’ ένα της γέλιο
  αστράφτει εμπρός μου εκεί το φως του Νότου!

          Νάπολη, 12 Οκτωβρίου 2005



Από το βιβλίο: Γιώργος Κεντρωτής, «Με απ’ όλα μέσα», Τυπωθήτω, Αθήνα 2006, σελ. 102.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου