Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ
(Ευριπίδης, «Ηλέκτρα», σττ. 907-956)

             Στον Τίτο Πατρίκιο

Ξαναγυρνάω στην ποίηση – το είπα του Ευριπίδη:
το μυθιστόρημά μου απέτυχε τελείως.
(Ο Σοφοκλής το ξέρει, μιας και αυτός κυρίως
με κλασικές δομές και δίχως το βαρίδι

δουλεύει του ρομαντισμού.) Και στο σανίδι
ή στη θυμέλη ο αιματηρός δικός μου βίος
διδάσκεται παραδειγματικά, και ιδίως
της ηθικής μου αυτουργίας το παιχνίδι:

να ξεπαστρέψουν έβαλα την Κλυταιμνήστρα
κι εκείνον που τη μάνα μου είχε για ερωμένη.
Υπέροχο έργο – θαυμαστό και ως πολεμίστρα

του δίκιου των ανθρώπων. Φύση αντρός κρυμμένη
εντός μου πάλλεται. Με θηλυκές ορέξεις
να γράφω προτιμούσα – με πιο λίγες λέξεις.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου