Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΤΟΥ ΠΙΚΡΟΥ ΒΙΟΥ



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΤΟΥ ΠΙΚΡΟΥ ΒΙΟΥ
(Σοφοκλής «Οιδίπους τύραννος», σττ. 1477-1514)

               Στη Ζωή Μπέλλα

Κανονικά θα πρέπει να σ’ ευχαριστήσω
που μού ’φερες, ω γιέ του Μενοικέα, τώρα
εδώ τις κόρες μου. Ω Αντιγόνη, ω Ισμήνη, δώρα
καλύτερα από τους θεούς ποιά να ζητήσω;

Παιδιά μου, ποιά άλλη μένει συμφορά να ζήσω;
Μια μέρα το γονιό μου εσκότωσα –κακή ώρα–
και τη γυναίκα του γυναίκα επήρα: ιστόρα,
ω Μούσα τραγική, όσα πάθη σέρνω πίσω!

Κι απ’ τη γυναίκα εκείνη είσαστ’ εσείς παιδιά μου –
η Ισμήνη και η Αντιγόνη: δυο μικρά ζαρκάδια!
Ανύπαντρες, φτωχές μη μείνουν, Κρέων – με άδεια

την τύχη! Κι άλλο ας μη στιγματιστεί η γενιά μου…
Πατέρας τους εγώ τούς εύχομαι… τις προτρέπω…
ζωή να έχουν πιο καλή από εμέ – αν και δεν το βλέπω…

   Τυφλόματις τη Θήβα αφήνω – δίχως γρίφους –
   ύλη όντας πια εντός φροϊδικού κελύφους.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου