Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

ΣΤ' ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ 'Ν' ΤΟ ΡΥΖΙ;!


BERTOLT BRECHT


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΠΡΑΜΑΤΕΙΑΣ


Στον ποταμό εκεί κάτω έχει ρύζι.
Στις βόρειες επαρχίες ρύζι θέλουν.
Στις αποθήκες αν το ρύζι μείνει,
θά ’ν’ ακριβότερο για τους Βορείους.
Οι μαούνες αν φορτώνουνε πιό λίγο,
θα μού ’ρχεται φτηνό το ρύζι εμένα.
Στ’ αλήθεια τί ’ν΄το ρύζι – ποιός το ξέρει;
   Εγώ από πού να ξέρω τί ’ν’ το ρύζι;!
   Και πού να ξέρω ποιός το ρύζι ξέρει;!
   Εγώ από πού να ξέρω τί ’ν’ το ρύζι;!
   Ποιά ’ν’ η τιμή του ξέρω – και αν συμφέρει.

Χειμώνας θά ’ρθει και θα θέλουν ρούχα.
Γι’ αυτό μπαμπάκι τώρα ν’ αγοράσω,
και το μπαμπάκι τότε να πουλήσω.
Στο κρύο θ’ ακριβύνουνε τα ρούχα·
και τα σε καλοπληρώνουν.
Μπαμπάκι θά ’χουμε να φαν κι οι κότες.
   Εγώ από πού να ξέρω τί ’ν’ μπαμπάκι;!
   Και πού να ξέρω ποιός το πράμα ξέρει;!
    Εγώ από πού να ξέρω τί ’ν’ μπαμπάκι;!
   Ποιά ’ν’ η τιμή του ξέρω – και αν συμφέρει.



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

2 σχόλια:

  1. Γιώργο, καλημέρα,

    Μόλις επέστρεψα απ' την Γερμανία και σ' ευχαριστώ από καρδιάς για τον Μπρεχτ. Χρειάζομαι τη βοήθεια σου σε σχέση με τους νεότερους Έλληνες ποιητές. Διοργανώσαμε μια βραδιά με τα ΄΄Ερωτικά΄΄ των ποιητών μας. Μια επιλογή απ΄τη Σαπφώ μέχρι τη Δημουλά. Πήγε θαυμάσια, με την συνοδεία μιας φωνής με κιθάρα. Θέλω να προσθέσω και ποιήματα απ΄το 1990 μέχρι και σήμερα. Ποιούς θεωρείς τους πιό αντιπροσωπευτικούς για μια τέτοια βραδιά;

    Καλή Κυριακή!

    AnaBax

    ΑπάντησηΔιαγραφή