Τετάρτη 16 Μαΐου 2007

ΒΙΤΣΙΑ...



FRANCISCO DE QUEVEDO



Ο ΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟΝΕ ΒΙΤΣΙΟΖΟ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΤΑ ΘΗΛΕΑ


Νά ’ν’ κόμματος το θήλυ θέλω – εγώ έ τ σ ι ανάβω.
Μά ’ν’ κι άλλες πιο όμορφες (καθόσον άλλες!). Πάντα
γουστάρω μι’ άλλη νά ’χω, εφεδρικιά, γι’ αβάντα –
την καλλονή δεν πά’ των καλλονών να σκάβω

στην κλίνη δεόντως;!... Μ’ όποιαν στο κρεβάτι τραβο-
λογιέμαι εγώ πετάω στην πάντα· στον ιμάντα
μεταφοράς κορμιών τοποθετώ όποια ινφάντα
κιαλάρω ή λιμπιστώ – ποιά να πρωτοπρολάβω!...

Με μια μονάχα γκομενίτσα εσύ, όλη κι όλη,
κοιμάσαι χρόνια· εγώ χτυπάω εκατό την ώρα –:
αμφότεροι είμαστε ωστόσο (αι, ναι…) αρχιδιαβόλοι!

Διαφέρουμε, όμως, κάπου: εγώ γυναικοβόρα
έχω ήθη, με αμαρτίες χορταίνω· εσύ, καργιόλη,
πεινάλα, μ ί α πηδάς αμαρτωλή – στα φόρα!


Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.


Η εικονιζόμενη είναι ελληνοαργεντινή και λέγεται Monica Antonopoulos.

7 σχόλια:

  1. Giwrgo, calm down! Gia dwse kai mia Interlinearfassung na doume ti akrivws ginetai!

    Shmeiwteon oti ama sunexiseis etsi den tha ksanadoume gunaika edw mesa - den einai da sumptwsh h apoxh ths Elenas autes tis meres me ta roz posts...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Callimachus: Είσαι φριχτός και πονηρός. Τίποτε άλλο δεν έχω να σου πω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας χαρίζω κι εγώ έναν Κεβέδο - αμετάφραστο, βέβαια. Έχει πλάκα.Αν υπάρχει σ' ελληνική version στην κάβα σας, τον σερβίρετε.

    VIEJA VERDE, COMPUESTA Y AFEITADA
    Vida fiambre, cuerpo de anascote,
    ¿cuándo dirás al apetito "!Tate!"
    si cuando el Parce mihi de ta mate
    empiezas a mirar por el virote?

    Tú juntas,en tu frente y tu cogote,
    moño y mortaja sobre seso orate;
    pues, siendo ya viviente disparate,
    untas la calavera en almodrote.

    Viéja roñosa, pues te llevan, vete;
    no vistas el gusano de confite,
    pues ere ya varilla de cohete.

    Y pues hueles a cisco y alcrebite,
    y la podre te sirve de pebete,
    juega con tu pellejo al escondite.

    FRANCISCO DE QUEVEDO

    ***
    Αν μάλιστα μπορούσατε να φανταστείτε ποιός θα μπορούσε να το απευθύνει σε ποιόν - για πρόσωπα επικαιρότητας μιλάω - θα διαπιστώνατε, encore une fois, τη διαχρονικότητα του FRANCISCO DE QUEVEDO Y VILLEGAS !
    Τα σεβάσματά μου, προσώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ locus solus: Το συγκεκριμένο δεν τό έχω κάβα. Έχω άλλα, όμως, με γριές. Αύριο ποστάρω ένα! Δεν μου πάει ο νους τί υπονοείς - είμαι και μεγάλος πια, είμαι και λίγο "μαλάκας", eh! (Η τελευταία λέξη -το επιφώνημα- διαβάζεται ιταλικά!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Κεντρωτής:Εύγλουτη -που θα 'λεγε και ο μπαρμπα-Γιάννης- η μετάφρασή σας!
    @Κεντρωτής, Locus Solus, Callimachus:Κερνάμε άσμα απ' τη δική μας κάβα.(Σερβίρεται παγωμένο, όπως ο ζύθος που κάνει καλό στο ήθος!Τη δροσιά του να 'χετε, έμπυροι φίλοι.)

    Ο ΣΟΦΟΣ

    Κάποτε ένας σοφός
    είχε γράψει μια σοφία
    με ελάχιστα ψηφία
    κάτω απ'του κεριού το φως

    Η γυναίκα είναι μία
    είχε γράψει ο σοφός
    και η αγορανομία
    το υπέγραψε σαφώς

    Στην Αθήνα, στη Λαμία
    και στο εξωτερικό
    απ'το ίδιο υλικό
    πλάθεται το θηλυκό

    Στο Λονδίνο φερ' ειπείν
    ή στη Ρώμη ή στη Βιέννη
    μέσα στη ζωή εν γένει
    στο γραφείο στο μετρό
    έμαθα να τη μετρώ
    και να τη χαρακτηρίζω
    τη γυναίκα με το ροζ
    τη γυναίκα με το γκρίζο

    Στην πλατεία οι γιαγιές
    που το ναι το λένε γιες
    όταν τα εξήντα πιάσουν
    τρώνε το προφιτερόλ τους
    αλλά τρώνε και το ρο
    μόλις δούνε νεαρό
    για να εντυπωσιάσουν

    η γυναίκα με το ήθος
    και με το γυμνό το στήθος
    η Μπαρντό η Καρντινάλε
    κι άλλες στο μυαλό σου βάλε
    και ετούτη κι εκείνη
    όλες με μαγιό μπικίνι
    τις λατρεύω και ας μου κάνουν
    τη ζωούλα μου πατίνι

    Φίλοι μου καλοί μου φίλοι
    το γνωρίζετε σαφώς
    πόσο εκτιμώ το θήλυ
    και ας έλεγε ο σοφός
    όλες οι γυναίκες ίδιες
    όταν σβήσουμε το φως

    Προσπαθούσε να μας πείσει
    ότι δήθεν, τι και πως
    γιατί μάλλον ο σοφός
    δεν μπορούσε να...

    Στίχοι-Μουσική: Γιάννης Λογοθέτης
    (ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΕΣ,1977)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ lapsus digiti
    Περί σοφών, φώτων και γυναικών κάτι σχετικό αύριο στον ornithologicus

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Callimachus:
    Lieber Callimachus,
    εντάξει, έχω καταλάβει, ο κύριος μπλογκάρχης έχει αδυναμία στις (όμορφες) γυναίκες. Κατανοητό και σεβαστό. Μήπως, εξάλλου, ο πρώτος είναι ή ο τελευταίος; Και μην νομίσεις, τότε, ότι πρόκειται για (την περίφημη) ζήλεια μεταξύ γυναικών, εδώ δεν τίθεται θέμα. Δεν έχω να ζηλέψω σε τίποτα τη Μόνικα..

    Επ' ουδενί, βέβαια, ξεχνώ τους εκλεκτούς Συναλωνιστές!

    Θερμούς χαιρετισμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή