Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΜΠΑΛΛΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΒΡΑΙΟΠΟΥΤΑΝΑ» ΜΑΡΙ ΖΑΝΤΕΡΣ




BERTOLT BRECHT


ΜΠΑΛΛΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΒΡΑΙΟΠΟΥΤΑΝΑ» ΜΑΡΙ ΖΑΝΤΕΡΣ

1
Στη Νυρεμβέργη βγάλαν νόμο
και κάμποσες κλαίγαν που
πλαγιάζανε με λάθος άντρα στο κρεβάτι
  «Ψηλότερα οι τιμές στα πάντα πάνε,
  τα τύμπανα βαράνε δυνατά.
  Αχ, Θέ μου, το κακό που μας μηνάνε
  ετούτηνε ας γινόταν τη νυχτιά.»

2
Μαρί Ζάντερς, ο εραστής σου
έχει κατάμαυρα μαλλιά.
Για το καλό σου σήμερα ας μην τού ’σαι
όπως του είσουνα εχθές το βράδυ.
   «Ψηλότερα οι τιμές στα πάντα πάνε,
  τα τύμπανα βαράνε δυνατά.
  Αχ, Θέ μου, το κακό που μας μηνάνε
  ετούτηνε ας γινόταν τη νυχτιά.»


3
Δώσε μου, μάνα, το κλειδί.
Δεν είναι δα και όλα τόσο μαύρα.
Το φεγγάρι φτυστό είναι σαν και χτες.
   «Ψηλότερα οι τιμές στα πάντα πάνε,
  τα τύμπανα βαράνε δυνατά.
  Αχ, Θέ μου, το κακό που μας μηνάνε
  ετούτηνε ας γινόταν τη νυχτιά.»

4
Ένα πρωί, εκεί γύρω στις εννιά,
την σύραν έξω από την πόλη,
μονάχα με το νυχτικό και μια ταμπέλα
κολλάρο περασμένη στο λαιμό της, και το κεφάλι
γουλί τής τό ’χανε κουρέψει.
Ο δρόμος ούρλιαζε. Αυτή
εκοίταγε ψυχρά τον κόσμο.
   «Ψηλότερα οι τιμές ξανά ανεβαίνουν.
  Ο Μπογιατζής απόψε ομιλεί.
  Τ’ αφτιά μας, Θέ μου, αχ, πώς τα ξεκουφαίνουν
  τα λόγια του – γαυγίζει σα σκυλί .»



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου