Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

ΧΕΝΓΚΙΣΤ ΣΥΝΙΝΓΚ



JORGE LUIS BORGES


ΧΕΝΓΚΙΣΤ ΣΥΝΙΝΓΚ

     Επιτύμβιο του βασιλιά

Ενθάδε κείται το σώμα του Χένγκιστ
που ίδρυσε σε τούτα τα νησιά το πρώτο βασίλειο
από το γένος του Όντιν
και χόρτασε των αετών την πείνα.


     Μιλάει ο βασιλιάς

Δεν ξέρω το σίδερο ποιούς ρούνους
στην πέτρα θα ’χει χαράξει επάνω,
τα λόγια μου εμένα όμως είναι τούτα:
Κάτω από τη σκέπη του ουρανού υπήρξα ο μισθοφόρος Χένγκιστ.
Τη δύναμή μου και το θάρρος μου επούλησα στους βασιλιάδες
των χωρών της Εσπερίας που τις βρέχει
η θάλασσα εκείνη που ονομάζεται
Ο Πολεμιστής με το Ακόντιο·
η δύναμη ωστόσο και το θάρρος δεν αντέχουν
απ’ τους ανθρώπους να πουλιούνται,
κι έτσι, αφού επέρασα λεπίδι στον Βορρά
τους εχθρούς του βρετανού άνακτος όλους,
του πήρα έπειτα το φως και τη ζωή.
Μου αρέσει το βασίλειο που εκέρδισα με το σπαθί μου·
έχει ποτάμια για τα κουπιά και για τα δίχτυα
και μακριά καλοκαίρια
και χώμα για όργωμα και για κτηνοτροφία
και βρετανούς να το δουλεύουν
και πέτρινες πόλεις που θα τις παραδώσουμε
στον αφανισμό και στην ερήμωση,
επειδή τις κατοικούνε τώρα οι πεθαμένοι.
Ξέρω πως πίσω από την πλάτη μου
οι Βρετανοί με λεν προδότη·
εγώ όμως έχω παραμείνει στην ανδρεία μου πιστός
και ουδέποτε εμπιστεύτηκα την τύχη μου στους άλλους
και ούτε ποτέ κανείς έκανε την αποκοτιά να με προδώσει.



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου