Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2008

ΤΟΥ ΕΡΑΝΙΖΕΣΘΑΙ ΧΑΡΙΝ


ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙ ΥΠΟΚΛΟΠΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ


Δεν έχω εγώ ο φτωχός την αξιοσύνη
του Καλλίμαχου να ’βγω με ένα σχήμα
από τα «άπαξ λεγόμενα» και τσίμα-
τσίμα, με –εκεί– δυό στίχους (και ό,τι γίνει!)

το επίγραμμα να ειπώ στην Ιπποκρήνη.
Εγώ τα ανακατώνω όλα εκεί χύμα·
μπόλικα· και μου λένε: –Ρε συ, τι μα-
στορεύεις εκεί χάμου; ήθελε κρίνει

κανείς τι λές; Α! σ’ έπιασα: μιμείσαι,
μουσίτσα!
    –Ε, καλά πια κι εσύ! Μην είσαι
τόσο υπερβολικός, καλέ· και μη μου

κοτσέρνεις, ρε, τη ρετσινιά του μίμου!
Ερανίζομαι πότε-πότε για! Έ! μα…
δικά σου παίρνω και το κάνεις θέμα;



Από το βιβλίο: Νίκος Παπαδόπουλος, In modo misto genuino (Ποιήματα 1964-2005), ύψιλον / βιβλία, Αθήνα 2005, σελ. 155.

Στη φωτογραφία ο Νίκος Παπαδόπουλος συνομιλεί με τον Γεράσιμο Λυκιαρδόπουλο στη φιλόξενη στέγη του Ύψιλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου