Κυριακή 2 Ιουνίου 2019

ΑΚΩΝ Ο ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΔΟΛΙΟΥΡΓΗΣΕΙ



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΑΚΩΝ Ο ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΔΟΛΙΟΥΡΓΗΣΕΙ
(Σοφοκλής, «Φιλοκτήτης», σττ. 55-100 και 134)

Ειλικρινώς δεν σε καταλαβαίνω αν θέλεις
καλό να κάμεις ή κακό, Οδυσσέα. Μ’ έχεις
μπερδέψει με τα κλοπικά ρημάτια που έχυσ’
ο λόγος σου μες στο μυαλό μου. Σάμπως βέλη σ’

αμφίβολο έναν στόχο τα έριξες. Τί μέλλεις;…
Τί μέλλεις, ναι, να κάμεις; Πώς –για πές μου– αντέχεις
απ’ την αλήθεια προς το ψέμα εσύ να τρέχεις
και πάλι πίσω νά ’ρχεσαι; Και πώς μ’ εντέλλεις

να σοφιστώ κλοπές των ανικήτων όπλων
του Φιλοκτήτη; Εγώ αγνοώ τις τεχνικές σου.
Ούτε ο πατέρας μου γνωρίζει των ενόπλων

απατημάτων την αλκή. Δεν είναι κάτι
που μού ’μαθε. Ιστορίες μη μου λές δικές σου:
πως νέος είχες γλώσσα αργή και χέρι εργάτη –

  δεν σε πιστεύω! Δόλο εμπεριέχουν, βία…
  Μα του Δόλιου Ερμή θα γίνει η επιθυμία.



Αφιερώνεται στη Norma Etcheverry.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου