Κυριακή 21 Ιουλίου 2019

ΤΟΥ ΑΙΝΙΓΜΑΤΟΣ Η ΛΥΣΗ




ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΤΟΥ ΑΙΝΙΓΜΑΤΟΣ Η ΛΥΣΗ
(Σοφοκλής, «Οιδίπους τύραννος», στ. 1519)

Στην έρημο του Όντος η ύβρις, η άτη, η δίκη
απ’ την ανθρώπεια οδύνη στο κενό ξεσπάνε
του τερατώδους πάθους. Απορρίψεις πάνε
απ’ τό ’να λάθος στο άλλο κι έρχονται, όπου ανήκει

η τύχη των βροτών και των θεών η νίκη.
Τυφλός εγώ άναξ και άπολις – και με κοιτάνε
όσοι δεν είδαν ό,τι εγώ είδα, ούτε νογάνε
τί παναπεί να σε χαλούν του λόγου οι λύκοι

στων περασμάτων τις ζοφώδεις προσηλώσεις:
πρώτα η έλευση στον κόσμο· του πατέρα ο φόνος
μετά· στο τέλος ο όλεθρός μου. Αντεπιγνώσεις

απονενοημένων πράξεων! Ο πόνος
της έλλογης ψυχής –του σκοτασμού ο μεσίτης–
συντρίψει μ’ έχει μες στην οντογένεσή της.

Θεομίσητος προβαίνω Οιδίπους και είμαι μία
μορφή αρχετυπική: είμαι η ίδια η ιστορία.



Αφιερώνεται στην ιερή σκιά του Χρήστου Μαλεβίτση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου