Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΚΑΜΑΡΗΣ


ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΕΚΑΤΩΡΟΣ (1947-2206)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΚΑΜΑΡΗΣ

Αφήστε με
να ειπώ τι είναι ποίηση
αφήστε με
να απαντήσω τί είναι ποίηση
κύριοι
ένα καντήλι που καίει αίμα
το αίμα μου
καθώς εκείνο σπαρταράει
από την έλλειψη οξυγόνου
κι οι άλλοι πνίγονται από τον μαύρο αγέρα
εγώ είμαι το φυτίλι που αλλάζει κάθε νύχτα
όταν ο πυρετός το καίει και το μαυρίζει
όταν η πίεση του ουρανού
κάτω απ’ τον άλλο ουρανό το απειλεί
όταν ο ουρανός με θέλει άγγελο
και δεν μπορώ να είμαι
όταν ο ουρανός με θέλει καθώς πρέπει νεκρό
και δεν μπορώ να είμαι –
όχι όπως οι άλλοι νεκροί
που διώχνουν το πρόσωπο και δεν το θέλουν
ή δεν το μπορούν.

Αφήστε με
να πω τί είναι ποίηση
κύριοι
προτού με δέσει στη γραβάτα του ο χρόνος
προτού οι άλλοι με πεινάσουν
και γυρίζω στους δρόμους ζητιανεύοντας

εγώ επιστρέφω μόνος στην πατρίδα
πεινώ από μέσα
διψώ από μέσα
λίγο ψωμί
λίγο νερό του άλλου κόσμου
εδώ

μέσα στον ξένο πυρετό
και την λησμονιά
του πλήθους.



Από το βιβλίο: Στέφανος Μπεκατώρος, «Πατριδογνωσία, 1968-1998», Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004, σελ. 43-44.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου