Τετάρτη 7 Μαρτίου 2007

ΤΡΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΑΘΗ




ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΘΗΣ


Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ / Ζ΄


Στιγμές οι αιώνες
Τρύπες στη νύχτα μυστικές
Τ’ ανθρώπινα
Δεν έχουν ιστορία
Υπάρχω : η Πτώση
Άγγελος-διάβολος
Ποτάμι-παραλήρημα
Αέρας η ψυχή
Φτερούγα κερασφόρα
Στην τόση σκέψη που απορεί
Σέρνοντας την ανάσα μου
Στο σύννεφο κορμί σου

Και φάγε πνεύμα τους καρπούς
Φόρεσε τα σημεία -

Αίλουρο φως
το μυστικό
ή χαίρε ω χαίρε
το κακό
που τρέφει την ουσία·



ΚΑΡΚΙΝΟΣ / Δ΄, Ο LUCIFER

Κοπρώνυμη κοίτη
Αμύριστοι κήποι
- Τη φάρσα αντικρύζω του ύψους·

Σελάνα ανεμώνα
Λεκές ο αιώνας
- Το σώμα θυμάται το χώμα·

Λάθος πυξίδα
Κρυμμένη παγίδα
- Στυλίτης δεν είμαι ταγμένος·

(Σου γράφω
θυμήσου
θα πει:
πολιορκώ το κορμί μου σε τρέφω)

-Αίμα μου saga μου
Παράσιτη αρμονία-



NADA / Ε΄, ΣΟΦΙΑ-ΕΝΝΟΙΑ

Θ υ μ ά μ α ι πάλι
Να σπαθίζεις
Μιάν ανάσα

Είμαι καθρέφτης σου
Και σ’ έχτισα στο φως

Πνοή κι εσύ
Που μηδενίζεις
Τα φαινόμενα

Άλμα στο χρόνο
Αλληγορείς

Καθώς γυρίζεις τη φωνή μου
Στη σιγή

Σε περπατώ

Στο λυρισμό σου αναχωρώ

Προσευχή μυστική
Στο λειμώνα σου
Δρέπω

-Στον αέρα τα πόδια
Το κεφάλι στο χώμα-



Από την ποιητική συλλογή «Μάγια Σκιά», εκδόσεις Διάττων, Αθήνα, 1987.

2 σχόλια:

  1. Ο Βάθης υποσχόταν πολλά, αλλά μετά τη
    "Μάγια Σκιά" εξαφανίστηκε (ενώ έκτοτε έκαναν το ντεμπούτο τους, ανενόχλητοι, αρίφνητοι κατά φαντασίαν ποιητές). Μακάρι κάποτε να επανέλθει.

    Θυμάμαι ακόμη πολλούς δυνατούς στίχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλλίμαχε, έχεις δίκιο. Νομίζω όμως -και "νομίζω", διότι όντως "δεν ξέρω"- ότι εξακολουθεί να γράφει. Απλώς δεν εκδίδει - προς το παρόν. Πρόκειται για ποιητή πρώτης γραμμής. Θα ξαναβάλω -μετά από καιρό- δικά του ποιήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή