Τρίτη 27 Μαρτίου 2007

ΤΕΤΟΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ ΠΟΤΕΣ ΜΟΥ




ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ



ΔΥΟ ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΕΣ


Δυο γυφτοπούλες στο βουνό, μάνα και θυγατέρα δυο,
βότανα εμαζεύανε, βρίσκουν ένα λαβωμένονε.

Μάνα να τον επάρουμε, τον ξένο να τον γιάνουμε,
εμείς ψωμί δεν έχουμε, τον ξένο τι τον θέλουμε.

Μάνα το σεντονάκι μου, χαλάλι στο ξενάκι μου,
μανούλα μου τον αγαπώ και ντρέπουμαι να σου το πω.



ΕΦΟΥΜΕΡΝΑΜ’ ΕΝΑ ΒΡΑΔΥ

Εφουμέρναμ' ένα βράδυ
αργιλέ, σπαχάνη μαύρη.
Δίχως νά ’χουμε στην πόρτα
χωρίς νά ’χουμε στην πόρτα
τσιλιαδόρους όπως πρώτα.

Κι έρχουντε δύο πολιτσμάνοι
και δε βρίσκουνε ντουμάνι.
Ζούλα όλοι οι αργιλέδες
φυλαχτείτ’ από τους τζέδες.

Στάσου, πολιτσμάν λεβέντη
Κι ας τον αργιλέ να καίει.
Να φουμάρει το Τουρκάκι
Που ’ναι φίνο δερβισάκι.

Μαύρο φέρνει από τη Σμύρνη
και καλάμι από τ' Αϊδίνι
και χαρά σ’ τον που την πίνει.



ΚΙ ΟΙ ΓΚΟΜΕΝΕΣ ΦΟΡΕΣΑΝ ΤΡΑΓΙΑΣΚΕΣ


Και οι γκόμενες φορέσανε τραγιάσκες
Και στους δρόμους τριγυρνούν και κάνουν τσάρκες
Βλέπεις γκόμενα τραγιάσκα να φοράει
Και σαν μαγκίτης αβέρτα περπατάει

Και οι γκόμενες αντρίκια κουσουμάρουν
Και με μάγκες τρέχουνε για να φουμάρουν
Βλέπεις μάγκα μου ντερβίσικα κορίτσια
Με ναζάκια με κολπάκια με καπρίτσια

Βλέπω μία και μια ώρα την κοιτάζω
Και σαν με βλέπει την τραγιάσκα κατεβάζω
Τήνε φέρτε να της πω μωρ’ αδερφάκι
Ζούλα πάμε στον τεκέ για τσιμπουκάκι

Γεια σου Μάρκο δερβίση!


Δεν μπορώ να καταλάβω ποιοί είν’ οι μάγκες
και οι κυρίες κουσουμάρουνε τραγιάσκες
τί θα κάνουμε και εμείς τα ντερβισάκια
μας ζυγώνουν και μας πιάνουν τα μεράκια



ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΥΡΑ ΦΡΥΔΙΑ


Μαύρα μάτια μαύρα φρύδια,
κατσαρά μαύρα μαλλιά
άσπρο πρόσωπο σαν κρίνος
και στο μάγουλο ελιά

Τέτοια ομορφιά ποτές μου
αχ τσαχπίνα μου γλυκιά
δεν την έχω απαντήσει
μέσα σ' όλο τον ντουνιά

- Γειά σου Μάρκο μου Καρούζο
- Γειά σου Ρούκουνα Κεπούρα


Μαυρομάτα μου για σένα
εκατάντησα τρελός
θα πεθάνω δεν αντέχω
έχω γίνει φθισικός

Πόνους έχω εγώ κρυμμένους
μες στα φύλλα της καρδιάς
με τα μάγκικά σου μάτια
όταν φως μου με κοιτάς



ΝΟΣΤΙΜΟ ΤΡΕΛΟ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ


Κάνω τη τσάρκα μου περνώ
για σε μικρό μελαχροινό
από τη γειτονιά σου
για τα γλυκά τα μάτια σου
και για την εμορφιά σου
νόστιμο μικρό τρελό μου
μάγκικο μελαχροινό μου

Γιατί δε βγαίνεις να σε δω
που ξέρεις πόσο σ’ αγαπώ
κρυφά από τη μαμά σου
μελαχροινό με τρέλανες
με τη γλυκιά ματιά σου
μάγκικο τρελό μικρό μου
κορμί μελαχροινό μου

Ένα γλυκό φιλάκι σου
βγάλε απ’ το στοματάκι σου
μη θες να με παιδεύεις
εσύ για μένα είσαι γιατρός
εσύ θα με γιατρέψεις
νόστιμο μικρό τρελό μου
μάγκικο μελαχροινό μου

1 σχόλιο:

  1. ΣΚΛΗΡΑ ΜΑΡΚΟΤΙΚΑ

    Μέσα στου ουρανού το πάρκο
    ένα χόρτο φύτρωσε
    άναψτο και κάψτο Μάρκο
    την ψυχή μας λύτρωσε

    Παίξε τις πενιές σου Μάρκο
    που λιγώνεται ο νους
    μας προσμένει ένα μπάρκο
    σε τρελλούς ωκεανούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή