Παρασκευή 9 Μαρτίου 2007

ΕΔΩ ΤΩΡΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΤΙΧΟΥΣ!



Ιδού στίχοι μεγαλειώδεις! Πιο γνωστή είναι η μουσική τους επένδυση από τον Θανάση Γκαϊφύλλια - τους τραγουδάει, μάλιστα, ο ίδιος ο Θανάσης. Εγώ τους έχω και με μουσική του Σπύρου Κουρκουνάκη - από τα χρόνια της Νομικής.


ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ


ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ


Όλοι εμείς που σήμερα φοράμε τα παλιά μας
και δεξιώσεις δίνουμε σε κρύα καπηλειά
όλοι εμείς αγάπη μου που πήγαμε καλιά μας
ακτίνες στέλνουμε με φως στου κόσμου τη σπηλιά

Όλοι εμείς που ανήκουμε σε άλλους παραλλήλους
και σε σκοτάδια μαγικά έχουμε πια κρυφτεί
όλοι εμείς καρδούλα μου δεν αγαπάμε αλλήλους
μα μόνο που τους έχουμε τρελλά ερωτευτεί

Όλοι εμείς που ζήσαμε ζωή εκτός νυμφώνος
και η χαρά μας άφησε στα κρύα του λουτρού
εμείς το θύμα είμαστε, εμείς κι ο δολοφόνος
του μάταιου και άδικου χαμένου μας καιρού

Όλοι εμείς που φτύνουμε εκεί που προσκυνάνε
του κόσμου οι παραδόπιστοι και όλοι οι δειλοί
όλοι εμείς θα μείνουμε πουλιά που δεν πετάνε
μόνο που το τραγούδι μας θα κόβει σαν γυαλί

4 σχόλια:

  1. Μπήκα στο stixoi.gr και ανακάλυψα άλλο ένα φοβερό τραγούδι αυτού του Παπαιωάννου για έναν ποιητή σας που μου αρέσει πολύ, του Καββαδία. Σας το στέλνω

    Το "Κορινθία" σάλπαρε και το "Απολλωνία"
    κι η βάρδια σου τελείωσε μια νύχτα του Φλεβάρη
    πάρε μαζί σου στα φριχτά του Άδη τελωνεία
    του μαραμπού το γρύλλισμα λαθραίο μες τ' αμπάρι

    Οι ζωγραφιές στο στήθος σου σαν φάρος θα φωτίζουν
    όσους δεν αξιώθηκαν να χουν ένα ρραβέρσο
    και στη στεριά παντοτινά μένουνε και σαπίζουν
    ένα χωράφι σκάβοντας που μένει πάντα χέρσο

    Με τον Μαρκόνη σου στειλα ένα στερνό ραπόρτο
    να μάθεις πως βουλιάζουμε σ αυτήν εδώ τη ζήση
    ένα παράξενο μασάει ο κόσμος τώρα χόρτο
    όμως δε μοιάζει με κοκό ούτε και με χασίσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ iren oyitsak: Ο στίχος "Οι ζωγραφιές στο στήθος σου σαν φάρος θα φωτίζουν", προτού γίνει τραγούδι και όσο είταν ακόμα ποίημα, έλεγε: "Οι ζωγραφιές στο στήθος σου σαν αμπαζούρ φωτίζουν". Έχω τη γνώμη ότι είταν πολύ καλύτερος, αλλά ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας τον άλλαξε...

    Δηλαδή εγώ τώρα -δε μου λέτε;- θα πρέπει να σας στείλω στίχους του Όλτρζιχ Μικουλάσεκ ή του Γιόζεφ Χόρα; Σας έχω μιαν απάντηση σχετικώς στο σημερινό μου ποστάκι - και δώρο το ρόδο από μένα για σας. Να μας επισκέπτεσθε και να μας γράφετε κιόλας, διότι πολύ το επιθυμούμε. Κι αν ποτέ με πιάσουν οι καλές μου, μπορεί να (σας) βάλω κανά ποιημάτιο του Μπέζρουτς ή του Βόλκερ. Μπορεί και του Έρμπεν... - δεν ξέρω. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, (κάθε άλλο!) ο Κάμπες. Ούτε ο Εφενμπέργκερ! Κανένας δεν αποκλείεται εξ άλλου. Σας χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Callimachus: Είδες, Καλλίμαχε, και ανέκραξες "Θαύμα!". Και πού να δεις τα άλλα 1010 τραγούδια πού 'χει γράψει ο Αντώνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή