Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018

Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΦΛΩΣΗ ΤΟΥ



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΦΛΩΣΗ ΤΟΥ
(Ευριπίδης, «Κύκλωψ», σττ. 316-346)

   στη Ζωή Γαβριηλίδου και στον Αντώνη Καμπά

Ὁ πλοῦτος, ἀνθρωπίσκε, τοῖς σοφοῖς θεός! Άκου
αυτό που σού ’πα εγώ – ο Πολύφημος που ξέρει!
Για ναούς και Δίες τί μου λές;! Τί θα μου φέρει
ο κεραυνός τους;! Δεν τρομάζω – και του κάκου

χαλάς κουβέντες. Χιόνια και βροχές με δράκου
μορφές δεν με ταράζουν. Κι έχω μάτι αστέρι
να με φωτίζει ακοίμητο. Δεν υποφέρει
ο νους μου απ’ τις φοβίες του όποιανου ανθρωπάκου!

Κοπάδια χίλια βόσκουν και μου δίνουν κρέας
και γάλα και προβιές. Ποιοί νόμοι; – μου είναι ξένοι!
Εγώ είμαι ο Δίας ο πραγματικός, νομέας

των αγαθών της γης. Γι’ αυτό δεν μου πηγαίνει
θυσίες να προσφέρω σε άλλους παρά μόνο
στη μπάκα μου: μεγάλη θεά σε μέγα θρόνο!

  Μακάρι ναν το ξέρανε οι άνθρωποί σου τούτο:
  φαΐ και πιοτί και υγεία – αυτά κάνουνε τον πλούτο!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου