Κυριακή 15 Απριλίου 2018

ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΑΚΜΗ Ο ΣΕΠΤΙΜΙΟΣ




CATULLUS


ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΑΚΜΗ Ο ΣΕΠΤΙΜΙΟΣ

Την αγαπημένη του Ακμή ο Σεπτίμιος,
μες στην αγκάλη του κρατώντας την, της λέει: «Ακμή μου,
αν δεν με φλογίζει ο έρωτάς σου κι άμα πάψω
εγώ ποτέ να σ’ αγαπάω στη ζωή μου όπως
μονάχα οι τρελοί από έρωτα γνωρίζουν ν’ αγαπάνε,
μόνος στη Λιβύη να βρεθώ ή στην Ινδία πέρα,
κι εκεί να ψήνομαι με γύρω μου γαλανομάτικα λιοντάρια».
Τα λόγια αυτά σαν είπε, ο Έρως (πρώτ’ από τ’ αριστερά
κι απ’ τα δεξιά κατόπιν) φταρνίστηκε ικανοποιημένος.
Πετώντας σαν πουλάκι τότε η Ακμή και την κεφαλή
σηκώνοντας με τ’ άλικά της χείλη τού γλυκού αγοριού
τα μεθυσμένα μάτια εφίλησε και τού ’πε:
«Αχ, Σεπτιμούλη μου, φως και ζωή μου εσύ,
αρκεί για πάντα εμείς οι δύο τον ίδιο αφέντη να δουλεύουμε,
κι έτσι μπόι θα παίρνει και ολοένα θα θεριεύει
του έρωτα η φλόγα και το απαλό μεδούλι θα μου τρώει».
Τα λόγια αυτά σαν είπε, ο Έρως (πρώτ’ από τ’ αριστερά
κι απ’ τα δεξιά κατόπιν) φταρνίστηκε ικανοποιημένος.
Και να, μ’ ευνοϊκούς τους οιωνούς κι οι δυό τους πάνε τώρα:
τον έναν ο άλλος αγαπά, κι οι δυό τους αγαπιούνται!
Κορίτσι ένα και καλό έχει ο Σεπτίμιος, την Ακμή του,
και δεν τον νοιάζουνε σταλιά Συρίες, Βρετανίες.
Αγόρι ένα και καλό έχει η Ακμή, τον Σεπτιμούλη της,
για να χορταίνει χάδια και φιλιά και μέλια.
Ποιός είδε, αλήθεια, ανθρώπους νά ’ναι πιότερο ευτυχείς
με τα καλά σημάδια πάνω τους της Αφροδίτης όλα;



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου