Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΑΝΘΥΛΗΣ


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΔΟΡΥΦΟΡΟΥΜΕΝΗ


Φυλλομετρούσε περιοδικά ποικίλης ύλης
στο παλιατζίδικο – μιας άλλης εποχής, μιας άλλης
κουλτούρας. Κι είταν σάμπως ψήγματα στερεάς αιθάλης
να μπήγονταν στα νύχια της ματιάς μου, που με σμίλης

ελάξευε αφοσίωση το ψάξιμο της φίλης
μορφής στα εφήμερα δελτία του χρόνου. Θείας άλης
(ως λέγει ο Πλάτων) πόθος με άδραξε, και πεντοζάλης
παράσερνε το στόμα μου στο σώμα της ανθύλης

το λόγο ν’ απευθύνω, που εμβριθώς εμελετούσε
σ’ ένα Ρομάντσο του ’50 κάποιο του Τσιφόρου
ευθυμογράφημα. Μα δεν. Τη μοίρα δορυφόρου

ζηλώσας, γύρω απ’ τον πλανήτη του σκορπολογούσε
ο πόθος μου τα βέλη του. Πλην απλανώς Ε κ ε ί ν η
μ’ εκοίταξε – κι ευθύς το περιοδικό της κλείνει…

8 σχόλια:

  1. Αριστουργηματικός συγχρονισμός λόγου, εικόνας και καιρού (εξαίσιας ποιότητας όλα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Γιώργος Κεντρωτής:
    Ώστε δορυφόρος του πλανήτη Αλφαβίλ; Διαφωνώ με τον αφοπλισμό της Νατάσας Φον Μπράουν -έπρεπε να κρατά κονδυλοφόρο ή τσιγάρο, όχι Τσιφόρο! (Προσφάτως είδαμε το άλλοτε πανέμορφο πρόσωπο της στο διαδίκτυο.Θα μπορούσε να ντουμπλάρει την Ξένια Καλογεροπούλου στο "Αγάπη μου, παλιόγρια"...)
    Για την Καρίνα του Νέου Κύματος ισχύει το "Ο Χρόνος γλύπτης των ανθρώπων ατάλαντος" (παραβρασμένος Ελύτης!). Είναι απ' τις λίγες φορές που δεν μπορεί να ισχύει αυτό που είχε πει ο πολύς Ρέμπραντ: "Στα πενήντα + θα έχεις το πρόσωπο που σου αξίζει..." Στην ταινία του Γκοντάρ λέει κάπου (δε θυμάμαι ποιος) ότι μάθαμε πόσο κάνει 1+1, αλλά αγνοούμε την σημασία του συν...

    Θερμούς Χαιρετισμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ lapsus digiti: Μου τα είπες όλα μαζί, λησμονείς ότι είμαι και μιας κάποιας ηλικίας ΣΥΝ μιας κάποιας βραδυνοίας (μάλλον εγγενούς), και με μπέρδεψες! Επειδή όμως η καλή σου προαίρεση ουδόλως αμφισβητείται, μαζί με τους χαιρετισμούς μου σου στέλνω και τις ευχαριστίες μου για την ευμένειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κ.Κεντρωτή
    Αναμένομεν την συνέχειαν του ποιήματός σας, μετά μεγίστου ενδιαφέροντος!
    Σας καληνυχτίζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ ΑΧΙ: Δεν υπάρχει συνέχεια. Το έκλεισε το περιοδικό. Καληνυχτίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Γιώργος Κεντρωτής: Σας το είχαμε πει κι άλλοτε- δεν είμεθα καλές στην πρόσθεση!

    ΜΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝ:

    Teach me tonight -Dinah Washington
    +
    You are the Top -Ella Fitzgerald
    =
    Eleven Wives -Avishai Cohen Trio

    1+1= 11!

    Να περνάτε όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ lapsus digiti: Αι, ναι! Αυτό τό'πιασα, και συμφωνώ! χαίρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή