Παρασκευή 4 Ιουλίου 2008

ΡΟΕΣ ΡΥΑΚΩΝ ΑΠΟ ΔΑΚΡΥΩΝ ΡΑΝΙΔΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΙΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ


FRANCESCO PETRARCA


178 [: ΒΑΣΤΩΝΤΑΣ ΜΟΥ ΤΑ ΓΚΕΜΙΑ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΜΕ ΣΠΙΡΟΥΝΙΖΕΙ]


  Βαστώντας μου τα γκέμια ο Έρωτας με σπιρουνίζει·
τρομάζει, καλοπιάνει την καρδιά μου· την παγώνει
και τη φλογίζει· με καλεί, με σπρώχνει· με σιμώνει,
με διώχνει· πότε φόβο, πότε ελπίδες με γεμίζει·
  επάνω με ανεβάζει και κάτω με σφεντονίζει,
σαν χάσω πια τα χνάρια και το δρόμο. Σαν αγχόνη
φοβάμαι το δεσμό της ζωής που πνίγει και σκοτώνει
τον όλβο, πριν καν γεννηθεί. Στον νου μου τριγυρίζει
  μια σκέψη φιλική, που διασκεδάζει την απάτη
και θέλει να διαβώ ροές ρυάκων που σχηματιστήκαν
από δακρύων ρανίδες για τον αιώνιο βίο. Ωθώντας
  τα βήματά μου σθένη αλλούτερα, στο ρεύμα μπήκαν·
μα εγώ διαλέγω έν’ άλλο να διαβώ, άγριο μονοπάτι –
αργό κι επώδυνο να ρθεί το τέλος μου ποθώντας.



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

2 σχόλια:

  1. Καλήν ημέρα, μαιτρ. Γυρίσατε τάχα από τα αχαϊκά συμπόσια; Μήπως περιδιαβάζετε ακόμη τα ιόνια κύματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ κουτσουρέλιος: Αύρες του Ιονίου μου δροσίζουν τας φρένας... Χαίρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή