Τρίτη 3 Μαρτίου 2020

ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ



JORGE LUIS BORGES


ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ

Πού θά ’ναι η ζωή μου, αυτή που θα μπορούσε με άλλο ύφος
να υπήρχε κάποτε, μα δεν υπήρξε; Η ευτυχία
ή η θλίψη, ανάκατες με τρόμο, που άλλη συγκυρία,
(έν’ άλλο πράγμα) ασπίδα θα τις έκανε ή και ξίφος –
μα δεν υπήρξαν; Και πού θά ’ναι, αλήθεια, ο χαμένος
ο πρόγονός μου, ο Πέρσης ή και ο Νορβηγός; Ποιά τύχη
θα υπάρξει, και να τυφλωθώ ξανά δεν θα μου τύχει;
Άγκυρα, θάλασσα και λήθη θά ’ναι; Ή ξεχασμένος
εγώ, ποιος είμαι θα ξεχάσω; Πούθε θ’ ανατέλλει
η ξάστερη νυχτιά που τάζει στον ανίδεο αγρότη
η μέρα η άξεστη, η δουλευταρού, συμφώνως με ό,τι
ο μυστικός κανόνας της λογοτεχνίας θέλει;
Επίσης σκέφτομαι που με περίμενε εκείνη
ή φίλη, και ίσως περιμένοντάς με νά ’χει μείνει.



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου