Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΚΗΛΙΔΕΣ ΧΑΡΤΑΕΤΩΝ ΣΤΑ ΝΕΦΗ ΑΝΑΡΙΑ


       Un senso che non muove ad’un imagine,
       un colore disgiunto da un’idea
              ANDREA ZANZOTTO


Πανσέδες, σέλινα, πανσέληνα κηπάρια,
νερά που κλαίνε στις πηγές τους άσπρα δάκρυα
από αγάπης νάματα, κι ανάμματα στην άκρια
μιας δάδας που αποπτύει μύρτο και αροκάρια.

Απ’ τους αυλούς σ’ εγχάρακτες λεκάνες ίδρων
χρωστήρες ανεβάζουν σπίρτο αλατισμένο
κι οι μνήμες ένρινες καπνοβολούν καμμένο
καρρώ στις κνήμες με τους οβολούς των μύδρων

που εξαπολύει η φαντασία εν καταστάσει
υγρομελείας. Συμπράξει θυμελαίας σπείρας
πετριά άστοχη του Δευκαλίωνος ή της Πύρρας
τους άρρωστους ρωστήρες του έρωτα θα σπάσει.

   Μες στην ακινησία σβαρνίζονται ωχρά χρώματα·
   τα βλέμματα, ω, πώς σφάλλουν άνεργα και αόμματα!

4 σχόλια:

  1. Κύριε Κεντρωτή, θα πάψετε ποτέ να μας καταπλήσσετε;;; Την ερώτηση αυτή σας την απευθύνω εκ μέρους κάποιου Σπύρου Ηλιόπουλου, της παλαιάς φρουράς τού Ιονίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Ανώνυμος: Αγαπητέ φίλε, να πείτε στον Σπύρο Ηλιόπουλο ότι εξακολουθώ να πιστεύω πως αποτελεί μέγιστη μεταφραστική μούρη. Τον έχω κρεμάσει ήδη μια φορά στο ιστολόγιο - και λέω να τον ξανακρεμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ κύριε Κεντωτή. Εγώ θα του το πω. Αν όμως ο Σπύρος Ηλιόπουλος θελήσει να επικοινωνήσει απευθείας μ' εσας, δεν γνωρίζω πώς θα τα καταφέρει. Δεν έχει αρ. τηλεφώνου σας, τίποτε δεν έχει ο άνθρωπος. Πάντως σας ευχαριστώ για την ταχεία ανταπόκρισή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ανώνυμος: Μετά τα μεσάνυχτα θα ρθουν και "Οι Μάγοι" με τα δώρα! Ας μου γράψει ο Σπύρος στο η-μέιλ μου, για να ανταλλάξουμε τηλέφωνα. Η ηλεκτρονική μου διεύθυνση είναι η ακόλουθη: geo_kent@hotmail.com. Θα του απαντήσω από Παρασκευή, γιατί αύριο θα είμαι όλη την ημέρα στη Θεσσαλονίκη. Τους χαιρετισμούς μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή