Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Ω ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΒΑΣΑΝΑ!


ROBERT DESNOS


Ω ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΒΑΣΑΝΑ!


Ω της αγάπης βάσανα!
Πόσο μεγάλη ανάγκη σας έχω, πόσο πολύ εγώ σας αγαπάω.
Κλείνουνε τα μάτια μου και φυλακίζουν δάκρυα φανταστικά
  και τα χέρια μου προς το κενό αδιαλείπτως τείνουν,
  απλώνονται.
Απόψε ονειρεύτηκα τοπία τρελά και κάτι επικίνδυνες περιπέτειες
  τόσο από την άποψη του θανάτου όσο και από την άποψη
  της ζωής που είναι της αγάπης η άποψη.
Το «παρών» στον ξύπνο εδώσατε, ω της αγάπης εσείς βάσανα,
  της ερήμου ω μούσες, ω μούσες εσείς που όλο και συνέχεια
  ν’ απαιτείτε ξέρετε.
Το γέλιο και η χαρά μου κρυσταλλώνονται γύρω σας. Τα
  καλλυντικά, η πούδρα σας, το ρουζ, το νεσεσαίρ από
  φιδόδερμα, τα μεταξωτά σας σοσόνια... κι ακόμα εκείνη η
  μικρή πτυχή ανάμεσα αφτί και αυχένα, εκεί που γεννιέται ο
  λαιμός, το μεταξωτό σας παντελόνι, η φίνα σεμιζέττα σας,
  το γούνινο παλτό, η στρογγυλή κοιλιά σας είναι το δικό μου
  γέλιο και η χαρά η δικιά μου είναι τα πόδια σας και όλα τα
  μπιζού σας.
Τί όμορφα, στ’ αλήθεια, που είσασταν κι εσείς, κυρία μου,
  ντυμένη, και πόσο περιποιημένη!

Ω της αγάπης βάσανα, άγγελοι απαιτητικοί, ιδού που σας
  φαντάζομαι με της δικής μου αγάπης την εικόνα και σας
  μπερδεύω πάντοτε μ’ εκείνονε τον άγγελο...
Ω της αγάπης βάσανα, που σας πλάθω, που σας δημιουργώ εγώ,
  και που εσείς... εσείς μονίμως πάτε και με την αγάπη μου
  συγχέεστε, απ’ την οποία ξέρω μόνο τα ρούχα και τα μάτια,
  τη φωνή, την όψη, τα χέρια, τα μαλλιά, τα δόντια, τα μάτια...



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου