Δευτέρα 14 Απριλίου 2008

ΗΜΙΟΝΗΓΟΣ


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ


Μουλάρι στη δουλειά· στο πείσμα δυό φορές μουλάρι·
στο δε γινάτι γονατίζω ακόμα και αρχιμούλο.
Γελώ· και βρίζω σαν καραγωγεύς – το βαφανκούλο
και τα «γαμωσταρίδια» πάνε γόνα. Από παζάρι

και do ut des ουκ οίδα, κι ούτε που ’παιξα στο ζάρι
την τύχη μου ποτές. Το κάλλος πάντα νά ’χει δούλο
την αφεντιά μου θέλω. Στων ενστίχων μου τον τρούλο
οι ρίμες μου ποθώ σταυρού τη θέση νά ’χουν πάρει.

Φανατικός. Τον Ολυμπιακό υποστηρίζω.
Ρυζάς· ομελεττάς· καφέδες ψήνω σε καζάνι.
Φθονώ των σουρεαλιστών τη λυρική πλεκτάνη
και προσκυνάω τον Σολωμό… Κι αντί να σας τα πρήζω

τη φάτσα μου φωτό καλύτερα λέω να ’χα βάλει –
μα πώς θα δείχνονταν οι φλόγες που ’χω στο κεφάλι;…

28 σχόλια:

  1. Αυτός είναι ο Γιώργος Κεντρωτής που εγώ γνώρισα!

    Μια γλυκιά καλημέρα (έτσι, μαζί με τον καφέ)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παστρικά και πειραιώτικα τα λέτε! Το φωτίζετε το κόκκινο! Παραλείψατε όμως, αν μου επιτρέπετε, να βάλετε και λίγες πινελιές πράσινου στην αυτοπροσωπογραφία σας. Δε λένε "δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι;" Στο αλωνάκι μας έφερε ο Locus Solus, που ιππεύει πράσινα άλογα και φτερωτούς όνους!

    ΈΡΡΩΣΘΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ lapsus digiti: Με αδικείτε, εκλεκτή κυρία! Πόσο περισσότερο πράσινο να βάλω από τον "υπερρεαλισμό" και την "πλεκτάνη", που, ως γνωστόν, είναι πάντα πράσινη. Μπούκωσα πιά! Αλλά, και πάλι, τί περιμένετε από ένα "μουλάρι", ίνα μη είπω "μουλαρομούλαρο"; - για μένα μιλάω πάντα... Σας χαιρετώ εγκαρδιότατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εκείνο το "φθονώ" άκρως αμφίσημο και παραπλανητικό φαντάζει... Ωραίο το πορτρέτο, αλλά προσοχή: η πολύ δουλειά η μουλαρίσια μπορεί να οδηγήσει στα πρόθυρα κώματος, φίλτατε!

    Χαιρετίζω απο μια εξακολουθητικά βρομερή πόλη, όπου το "απο παζάρι ουκ οίδα" δεν ισχύει!

    Το ξαναλέω: Προσοχή! Να μην κατρακυλήσει η φωτιά του κεφαλιού και "φουρτουνιάσουν" τα μπατζάκια!

    Go on!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α, να μη το ξεχάσω! Μου ήρθαν στον νου κάτι άλλα μουλάρια - πραγματικά, όχι "κατ' ιδέαν" - που είχα διαβάσει στον "Τυφεκιοφόρο του εχθρού" του Χάκκα κάτι δεκαετίες πριν. Είχα ρίξει κάτι γέλια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τελικά,τον Σουρρεαλισμό μην τον φθονείτε. Έχει λήξει προ πολλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ locus solus: Όντως το "φθονώ" είναι αμφίσημο, τουτέστιν πολύσημο. Όλος εκείνος ο στίχος έχει μπόλικη... πρασινάδα (για να μη με λέτε και... μονομερή - που είμαι!) Τα μπατζάκια μας έχουν πάρει φωτιά, φίλτατε, παλαιόθεν. Την αφήσαμε - τί βρήκε να κάψει; Τίποτα! Ας τα κλαίνε εκείνοι που τά 'χαν. Ημείς είμασταν ακτήμονες, και εν τινι μέτρω εξακολουθούμεν όντες (ωραία η κατηγορηματική μετοχή, αι;)

    Μου γράφετε: "Χαιρετίζω απο μια εξακολουθητικά βρομερή πόλη, όπου το "απο παζάρι ουκ οίδα" δεν ισχύει!" Πάλι στο Κάιρο πήγατε να κάνενετε βολτες στο Αλ-Χαλίλι; Τί του βρίσκετε, τέλος πάντων; Χάθηκε η Κοπεγχάγη, το Αμστελόδαμον, το Οπόρτο, η Μαρσίλια, ο Πειραιεύς;! Εν ανάγκη το Παλέρμο... Να περνάτε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ locus solus: Μάριος Χάκκας - Ένα μουλάρι διηγείται για τα "ιπποειδή". Έχει όντως πλάκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ locus solus: Και ο Όμηρος έχει λήξει προ... πολλού.

    Α, ναι! Και κάτι ιστορικοί αθλητικοί όμιλοι που είναι "όμηροι" μιας κρητικής οικογένειας έχουν λήξει προ... πολλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @κ.Κεντρωτή & locus solus:
    Δεν ξέρω αν ο locus solus βρίσκεται όντως στο Κάιρο, γεγονός για το οποίο θα τον φθονούσα (με τη μία μόνο - και αθώα- σημασία της λέξης), αλλά είναι όνειρό μου και στόχος μου να πάω εκεί και να χαθώ στην αγορά του Αλ Χαλίλι. Μέχρι τότε, χάνομαι ανάμεσα σε πάγκους ετοιμόρροπους και μπόγους, μέσα σε αρώματα και μπαχάρια, ακούγοντας ένα τραγούδι που πολύ αγαπώ.

    Ας το ακούσουμε λοιπόν μαζί:

    Ο άνεμος θα καίει στη γη του Νείλου
    μια αρχαία μυρωδιά θα μας μεθά
    στον τροπικό όπως θα 'σαι του Καρκίνου
    μέσα σου θα γεννιέται μια θεά

    Μ' άγιο καπνό θα υφάνεις το χρησμό σου
    για να μου δώσεις όταν θα ζητώ
    να μπω ιεροφάντης στο ναό σου
    να σ' ερμηνεύσω και να ερμηνευτώ

    Στην αγορά του Αλ Χαλίλι
    θα πουλάν τα δυο σου χείλη
    δυο περιουσίες και άλλη μια∙
    τέσσερις εγώ θα δώσω
    θα πληρώσω όσο όσο
    να μου κάνουν μία μελανιά

    Θα σου αγοράσω στο Καρνάκ μπακίρια
    με καλλιτέχνες θα τα πιούμε ιθαγενείς
    τις νύχτες θα σου κάνω τα χατίρια
    όσα ποτέ σου δε σου έκανε κανείς

    Θα 'μαι η πηγή στην όαση της Σίβας
    θα είσαι ο διαμαντένιος ουρανός
    Θα γίνεις η βασίλισσα της Θήβας
    κι εγώ ένας μαγεμένος Φαραώ

    Στην αγορά του Αλ Χαλίλι
    θα πουλάν τα δυο σου χείλη
    δυο περιουσίες και άλλη μια∙
    τέσσερις εγώ θα δώσω
    θα πληρώσω όσο όσο
    να μου κάνουν μία μελανιά

    Την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ γ.κ.

    Υ.Γ.1
    Μια μικρή διόρθωση: Εμείς οι Πορτογάλοι το λέμε Πόρτο. Οπόρτο το έλεγαν οι χαζοάγγλοι που νόμιζαν ότι το άρθρο Ο (Ο Porto= Το Λιμάνι) αποτελει συλλαβή του ονόματος της πόλης.
    Προσωπικά δεν αγαπώ το Πόρτο. Γνωρίζετε ασφαλώς την ούτως ειπείν παροιμία μας:
    "Στο Πόρτο δουλεύουν - σαν μουλάρια, λέτε; -, στη Μπράγκα προσεύχονται, στην Κουίμπρα σπουδάζουν και στη Λισαβόνα γλεντάνε"
    Σαφώς λοιπόν και είμαι πρωτευουσιάνος!

    Υ.Γ.2
    Για το σουρρεαλισμό των Σουρρεαλιστών μίλησα, όχι για τον σουρρεαλισμό του Ομήρου!


    @ έλενα
    Καλησπέρα Έλενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ locus solus: Και στη Λισαβώνα καλά είναι. Τί τό 'θελες το Κάιρο εσύ ένας Χαλκιδαίος;!

    Και ποιός σας είπε ότι μιλούσα εγώ για τους υπερρεαλιστές και για τον Όμηρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ γ.κ.
    Τι Αλ Χαλίλι και Κάιρο; Γίνεται και στην Ξάνθη παζάρι.

    Και ποιός σας είπε ότι μίλησα εγώ γι' αυτά που μιλούσατε εσείς;

    Boa noite

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ locus solus: Έχει η Ξάνθη παζάρι; Βρε τί μαθαίνει κανείς! Κι εσείς πως και δεν περάσατε να ψωνίσετε κάτι. μόνο πήγατε και πέσατε σε καναδοπολωνούς; Μα βεβαίως και δεν μιλάμε για τα ίδια πράγματα. Χαιρετισμούς στους Αετούς και στον Ευσέβιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ γ.κ.
    Είστε τόσο σίγουρος ότι μιλάμε;
    Κι άμα δεν;

    Θέλετε ένα γογγύλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ locus solus: Έχεις κανά καρόττο; ('Οχι ματσούκι! Καρόττο! Ματσούκι έχω...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ locus solus: Ευτυχώς, γαμώτο! Φαντάζεσαι να ερχότανε; φασαρία...

    (Αυλαία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Βλαδίμηρο & Εστραγκόν : Ωραίο το νουμεράκι σας -έξοχη μίμηση του Λάκυ και του Πότζο!
    Μέχρι να 'ρθει ο Γκοντό θυμηθείτε και το "Τσαλάκωμα" απ' τον Μπιντέ του Χάκκα (κάτι λέει εκεί για πράσινες πόρτες και μπατζάκια...).

    Υ.Γ.1 Έτσι όπως το πάτε θα σας τελειώσουν και τα τρία νεφρά!

    Υ.Γ.2 Για να πέσει η αυλαία, πρέπει ν' ανέβει κάτι άλλο!

    Τα σέβη μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν τελικά δεν έρθει ο Γκοντό, σας κάνει ο Γεωργουσόπουλος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @lapsus digiti:

    Ταυτόχρονη η αντίδραση!
    Την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @locus solus& μπλογκάρχη:

    Ώστε...

    περιμένετε και οι δύο τον Γκοντό!!

    Την καλησπέρα μου señores!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ ΟΛΟΙ: Προσωπικώς δεν περιμένω απολύτως τίποτα. Απ' ό,τι ξέρω ούτε ο Λοκόσολος. Τα διάφορα "υπόρρητα" από τον Γκοντό σέρνουν ξεκαρδιστική ιστορία πίσω τους. Θυμάμαι, κάποιον περιμέναμε, που μας είχε στήσει, και ανταλλάσσαμε τέτοιες και άλλες αττάκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. γ.κ.& l.s.: Κρίμα που δεν περιμένετε τίποτα! Για το ρόλο του Γκοντό είχαμε εξασφαλίσει τη Silvia Battisti!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ Lapsus digiti: Καλά, άμα έλθει, γράψε μου! Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων εννοώ να μου γράψεις άμα έλθει. Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πολύ πετυχημένη αυτοπεριγραφή! Ακριβώς έτσι σε έχω καταγράψει μέσα μου, από τη γραφή σου! Μα ακριβώς!
    Πολύ καλό!

    Χαίρε φανατικέ Ολυμπιακέ, Ναπολιτάνε και Αργεντινέ
    του Σολωμού πεισματάρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή