Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Η ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΑ





BERTOLT BRECHT


Η ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΑ


Μες στην αυλή μας έχει μια μικρή δαμασκηνιά.
Χοντρή-λιανή δεν είναι· μήτε γριά είναι μήτε νια.
Τριγύρω της βαλμένον έχουμε ένα φράχτη.
Κανείς δεν την πειράζει – δεν τη βάζεις άχτι.

Μεγάλο πώς να γίνει, αλήθεια, το μικρό δεντρί,
σαν λείπουν ο καλός ο κεντρωτής και το κεντρί;
Και για να μη σκορπιέται εν τέλει ασκόπως λόγος,
δεν έχει και ήλιο για να τη φωτάει αναλόγως.

Πως είν’ δαμασκηνιά δεν θα σ’ το πουν καν τα παιδιά,
αφού δαμάσκηνα δεν βλέπουν πάνω στα κλαδιά.
Πλήν όμως είναι· και βρωμάει δαμασκηνίλα·
απόδειξη αψευδής τα πράσινά της φύλλα.


 Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.


Διαβάζοντας Μπρεχτ και διορθώνοντας στις "Πόρτες", στο Νέο Ψυχικό, τα τυπογραφικά δοκίμια μελλοντικής έκδοσης των ποιημάτων του. Τις φωτογραφίες τις τράβηξε η Αθηνά Μπαλοπούλου.

4 σχόλια:

  1. Και να σκεφτείτε ότι και ο μπαμπάς μου ήταν κ ε ν τ ρ ω τ ή ς δέντρων.
    (Έτσι εξηγείται η -κρυφή- σύνδεση ανάμεσά μας και στο ποίημα.)

    YΓ. Είστε σε εξαιρετικά πλήρη δραστηριότητα, βλέπω.
    Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και, άρτι...ΕΝΦΙΑ-λωμένη επαρκώς, αντεύχομαι.

    ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου άρεσε η σύμπτωση!

    ΕΝΦΙΑ = Ζήτω ο νεοφιλελυθερισμός!

    Χαιρετώ εγκαρδίως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάποτε πριν την αντιπαροχή , υπήρχε στην αυλή μου μια νερατζιά που έκανε ........πορτοκάλια , λεμόνια , μανταρίνια !!!!!!!!!!!! Κ ε ν τ ρ ω τ ή ς ήμουν εγώ !! Τώρα που η παράδοση πεθαίνει , προσπαθώ να γίνω κεντρωτής του λόγου !!!!!! Πάντα Φιλος Π.Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή