Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΖΟΡΜΠΑΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ


Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΖΟΡΜΠΑΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ
ΠΟΥ ΜΕΤΕΦΡΑΣΕ ΕΝΑ ΛΑΪΚΟ ΡΩΣΣΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ


ΚΟΡΑΛΛΙ-ΦΕΓΓΑΡΙ


Εκεί που το κύμα χτυπάει
κοράλλι-φεγγάρι φωτά·
η βάρκα, μικρή μου ομορφούλα,
απ’ ώρα εμάς καρτερά.

Μια βόλτα μαζί σου, καλέ μου,
ω, πώς λαχταρώ στο νερό
αμόλα πλατιά τα πανιά μας
κι εγώ το τιμόνι κρατώ.

Μη βγαίνεις στο πέλαγο πέρα·
βρυχιέται η φουρτούνα μακριά·
δεν κάνει να δίνουμε μπέσα
στο κύμα που ολόρθο χιμά!

Δεν κάνει, μου λες, ακριβέ μου!
Θυμήσου πιό πριν στη ζωή,
θυμήσου, πανούργε προδότη,
πως σε είχα εγώ εμπιστευτεί.

Βογκούσε το κύμα όλη νύχτα·
και τ’ άλλο πρωί στα νερά,
δυό-τρία σανίδια απ’ τη βάρκα
κυμάτιζαν μόνα πικρά.



Μετάφραση: Γιάννης Ρίτσος.
Περιλαμβάνεται στον δίσκο «12 ρούσικα λαϊκά τραγούδια» (1977).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου