Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΤΟ ΡΙΣΚΟ


FRANCISCO DE QUEVEDO


[ΠΟΙΟ ΡΙΣΚΟ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙΣ, ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΠΑΙΝΕΥΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ]

Και ο ήλιος σού λέει ότι εγώ έχω ψεύτρα γλώσσα
και οι ουρανοί βοούν διαψεύδοντες χρησμούς μου:
Φωτάς και λάμπει η γης, και με τη γης κι ο νους μου.
Τ’ ακούει και το καντήλι, και θρηνεί με τα όσα

μου ψεύδη. Πίστεψες πως ροδαυγή είσαι ζώσα,
πως παίρνεις τσίμπλες και ύπνο από τους οφθαλμούς μου.
Ρ ο υ μ π ί ν ι σού ’πα ότ’ είναι ’κείνο που ο παπούς μου
για χ ε ί λ ι ή ρ ύ γ χ ο ς γνώριζε, που χάβει τόσα.

Τον πόθο σού άναψα τα δόντια να πουλήσεις –
σου τά ’πα  π έ ρ λ ε ς · των μαλλιών σου να τονίσω
το κάλλος – σ’ τά ’κανα  χ ρ υ σ ό ,  που τον ορύσσεις.

Μα αν είταν τα μαλλιά σου από χρυσάφι, πίσω
με φαλακρό θα σ’ άφηνα κρανίο να ζήσεις:
τις τρίχες θα σου εμάδαγα, ναν τις πουλήσω!...




Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου