Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Ο ΕΠΙΒΑΤΗΣ

 

BERTOLT BRECHT



Ο ΕΠΙΒΑΤΗΣ


Όταν πριν από κάμποσα χρόνια μάθαινα
να οδηγώ αυτοκίνητο, ο δάσκαλός μου μ’ έβαλε μια μέρα
να καπνίσω ένα πούρο· και αν τυχόν μού ’σβηνε
μέσα στο χάος της κυκλοφορίας και πάνω στις κλειστές στροφές,
θα μ’ έβγαζε απ’ το τιμόνι. Όσην ώρα οδηγούσα,
αυτός μού ’λεγε ανέκδοτα· εγώ, όμως, απασχολημένος
όπως είμουνα με την οδήγηση, δεν γελούσα, κι έτσι
μου πήρε το τιμόνι από τα χέρια. Δεν νιώθω διόλου ασφαλής,
μου είπε. Εγώ, ο επιβάτης, τρομάζω ξέρεις, όταν βλέπω
τον οδηγό του αυτοκινήτου να είναι απασχολημένος συνεχώς
με την οδήγηση.

Από τότε, όταν εργάζομαι,
φροντίζω να μη με απορροφά πολύ η δουλειά μου.
Κοιτάω διάφορα πράγματα γύρω μου
και πολλές φορές τη διακόπτω για να μιλήσω σε κάποιον.
Το να οδηγώ γρήγορα για να μπορώ να καπνίζω
τό ’χω πια ξεσυνηθίσει. Τον νου μου τον έχω
στον επιβάτη.



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

2 σχόλια: