Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ 2




ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ


ΔΟΝΗΣΕΙΣ

Μακάριος εκείνος όταν
τον κατάκλυσε ο θάνατος
γκρεμίζοντας τη λαλιά του
σα να μπουκώθηκε με χιόνι
και μούδιασε η φτερούγα του κόσμου·
μακάριος ο ταραγμένος απ’ το αίνιγμα του δυόσμου.

Μακάριος ο Θεόφιλος που άγιασε με περικεφαλαία.
Μακάριος ο Διονύσιος κόμης Σολωμός
άγων φάος αγνόν απ’ το αλωνάκι, μακάριος
όταν έπαυε να γράφει
κ’ έγραφε μέσα-μέσα στην ψυχή του πίνοντας.

Γι’ αυτό η ποίηση βγαίνει με τα πρόβατα
Θωπεύει τις αγιάτρευτες σκυλίτσες.



Από την ποιητική συλλογή «Πενθήματα» (1969).
Από το βιβλίο: Νίκος Καρούζος, «Τα ποιήματα», τόμος Α΄,  Ίκαρος, Αθήνα 1993, σελ. 217.


1 σχόλιο:

  1. Μέρα που ΄ναι, είπα κι εγώ να...
    Α.Π.


    ΣΟΝΕΤΟ VIII

    Aνάστα ελθέ η αγάπη μου, γλυκιά μου περιστέρα
    Σήκω και έλα γρήγορα από τα δάση εκείθεν
    Ιδού ο χειμών παρήλθεν και η βροχή διήλθεν
    Κι άλλο απ’ την αύρα δεν ακούς τίποτα πέρα ως πέρα

    Κι ούτε βροντές, ούτε αστραπές χτυπάνε στο αέρα
    Κοίτα πώς λάμπει ο ουρανός, γαλάζια εσθήτα δήθεν
    Σήκω και έλα γρήγορα από τα δάση εκείθεν
    Σήκω και έλα αγάπη μου, γλυκιά μου περιστέρα

    Κοίτα εδώ τα μέρη μας, πώς ομορφαίνουν τώρα
    Πώς κελαρύζουνε γλυκά, όλα στον ίδιο τόνο
    Χίλια κλαδιά, χίλια νερά, χίλια ανθισμένα φιόρα

    Σήκω και φτάσε γρήγορα γλυκό περιστεράκι
    Κι άκου γλυκά πώς κελαηδά , άκου, για σένα μόνο
    Μικρό τρυγόνι μοναχό στο ευωδιαστό αεράκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή