Τρίτη 23 Απριλίου 2013

ΤΟ ΠΟΤΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΗΠΟΥ

 

BERTOLT BRECHT



ΤΟ ΠΟΤΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΗΠΟΥ


Ω πότισμα του κήπου, που ενθαρρύνεις το πράσινο!
Πότισε τα διψασμένα δέντρα! Δώσ’ τους κι άλλο νερό,
μην το τσιγκουνεύεσαι! Και μην ξεχάσεις τα χαμόδεντρα,
ακόμα και τα άκαρπα, τα εξαντλημένα και τα στέρφα!
Και μη μου παραμελείς και τα ζιζάνια ανάμεσα στα άνθη –
και λόγου διψάνε! Και μην ποτίζεις μόνο
τα φρέσκα χόρτα ή την ξεζουμισμένη χλόη… –
και στο γυμνό το χώμα πρέπει εσύ δροσιά να δώσεις!



Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής.

6 σχόλια:

  1. Χρόνια Πολλά και Καλά, Δημιουργικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Ανώνυμος: Ευχαριστώ πολύ, αλλά φέτος του Αγίου Γεωργίου πέφτει τη Δευτέρα του Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα!
    Νομίζω ότι η μεταφορά του εορτασμού, γίνετα μόνο στη περίπτωση που η γιορτή πέφτει μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα.
    Έτσι ξέρω εγώ. Εκτός κι αν σ' αυτή τη παράξενη εποχή που διανύουμε, όλα έχουν έλθει τα πάνω κάτω.
    Σε κάθε περίπτωση δεν έχει νόημα ο τύπος αλλά η ουσία.

    Την καλημέρα μου!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ανώνυμος: Η εορτή του Αγίου Γεωργίου, ως κινητή, μετατίθεται για τη Δευτέρα του Πάσχα, εφόσον η 23η Απριλίου πέφτει μέσα στη μεγάλη σαρακοστή. Οι ευχές σου, ωστόσο, παραμένουν και γίνονται ασμένως δεκτές. Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ, σεβαστέ και ομόφρονα, ποτέ δεν φανταζόμουν ότι, κάτω από ένα εξαιρετικά μεταφρασμένο ποίημα του Μπρεχτ, θα μπορούσε να υπάρξει ένας διάλογος περί θεολογικών θεμάτων. Κι όμως! :)
    Να τι γράφει, λοιπόν, ο γνωστός θεολόγος Σ. Μουστάκης, στην εισαγωγή του, στον Μικρό Συναξαριστή (Μηνολόγιο) στην 6η έκδοση του 1996, στη σελ. 10, εκδ. Παπαδημητρίου : Μηνολόγιο λέγεται η σειρά των εκκλησιαστικών συναξαρίων, που σχετίζονται με τις ακίνητες εορτές και μνήμες Αγίων.
    Κι αλλού γράφει : Έτσι, επειδή το Πάσχα είναι κινητή εορτή, κινητές είναι και οι εορτές που εξαρτώνται απ' αυτό. Αυτές οι εορτές περιέχονται στα επόμενα δύο μέρη του παρόντος βιβλίου, ήτοι στο Τριώδιο και στο Πεντηκοστάριο.
    Τη μνήμη και εορτή του Αγ. Γεωργίου, ο Μουστάκης την έχει στο Μηνιαιο (συναξάρι) της 23ης Απριλιου.
    Συμπέρασμα δικό μου από τα ανωτέρω - και λόγω της δικής μου εμπειρίας - οι Γεώργιοι μπορούν να εορτάζουν... ανάλογα με τις προτιμήσεις τους, είτε στις 23 Απρ. ή τη Δευτέρα της Διακαινησίμου. Διό και.. ευτυχής εγώ που δεν έχω χριστιανικό όνομα. :)
    Χαίρομαι που οι ευχές μου έγιναν ασμένως δεκτές εκ μέρους σας, γιατί τις έδωσα από τη καρδιά μου.
    Εύχομαι και σείς να είστε πάντα καλά και,
    σας καληνυχτίζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ανώνυμος: Στον Μπρεχτ πάντως θα γούστραε πολύ η... φτιάξη! Ευχές και ευχαριστίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή