Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

ΥΠΑΙΝΙΓΜΟΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

 


MAX JACOB

 

ΥΠΑΙΝΙΓΜΟΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

 

Νὰ πάρετε τὰ ἀπολυτήριά σας! Πρέπει! Ἡ κυρία Σ... τρελάθηκε: τόσοι καὶ τόσοι νεαροὶ ζωγράφοι μέσα σ᾽ ἕνα δωμάτιο μαζεμένοι! Νὰ πάρετε τὰ ἀπολυτήριά σας! Ἔτσι πρέπει! Ποῦ εἶναι τὰ βιβλία μου; Θὰ πρέπει, δηλαδή, τώρα ἐσᾶς τοὺς δύο νὰ σᾶς ξαναετοιμάσω; Ἔχω χάσει ἤδη δύο χρόνια, δύο χρόνια ἔχω χάσει! Τὰ ἀπολυτήριά σας νὰ πάρετε! Ὁ κύριος Ματὶς ψυχομαχάει σ᾽ ἕνα δωμάτιο: «Ὥστε, λοιπόν, διδάσκετε σχέδιο στὸν μικρό μου ἀδελφό, ἀφοῦ σᾶς παραστέκει, σᾶς ξενυχτάει!» Μὰ ὄχι, ἂν τὸ ἀπολυτήριό μου δὲν μετράει πιά, τί, δὲν ἔχω νόμιμο τίτλο ἐγὼ νὰ τὸ ὑποστηρίζει; Ὑπάρχουν δύο σιδερένια κρεβάτια μέσα στὴν ἐντελῶς ἀκατάσταση κάμαρά μου! Κοιμήθηκα σ᾽ ἕναν φίλο. Ἡ κυρία Σ... τρελάθηκε. Τὸ δίπλωμα τοῦ ἀδειοδοτημένου δασκάλου θά ἔπρεπε ἐπίσης νὰ μὴν ἔχει λήξει. Ὦ Θέ μου, τί δύσκολη γέννα  καὶ τούτη! Θά ᾽χανα ἄλλα δυὸ χρόνια προετοιμάζοντας τὶς ἀπολυτήριες ἐξετάσεις μου — διότι δὲν εἶμαι, ξέρετε, καὶ τόσο πολὺ δυνατὸς στὰ Λατινικά.

 

Μετάφραση: Γιῶργος Κεντρωτής.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου