ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ
ΤΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΑΝΩΝΥΜΟΤα πράγματα –είπε– γνωρίζονται βαθύτερα απ’ τη στάση τους
παρά απ’ τ’ όνομά τους· έτσι μπορούν να διατηρήσουν
ταυτόχρονα τη σημασία τους και την ύλη τους, μέσα
στον ορισμένο χρόνο τους κι έξω απ’ το χώρο,
μέσα στον πάγιο φωτισμό τους και στην ώρα τους, όπως
ετούτο το τραπέζι π.χ. όπου η αμίλητη γυναίκα
ακούμπησε μαλακά τους αγκώνες της κρύβοντας
το πρόσωπό της στα χέρια της, χωρίς δαχτυλίδια,
για να περάσει ωραία, ανώνυμη μέσα στο ποίημα.
Από την ποιητική συλλογή «Πριν και μετά».
Από το βιβλίο: Γιάννης Ρίτσος, «Ποιήματα», τ. ΙΓ΄, Κέδρος, Αθήνα 1999, σελ. 113.
Ο πίνακας με τίτλο «Woman at Makeup Table» είναι έργο του Leo Gestel.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου